Colliekompisarna

Alla inlägg den 22 mars 2008

Av Marru - 22 mars 2008 11:05

Jaha, då var det påskafton nu. Idag skiner solen från en klarblå himmel. Men det har varit kallt i natt. Över -10, fortfarande när jag gick morgonpromenaden med hundarna så var det -6 ute. När vi kommit halvvägs på vår runda kom det ett rådjur springande från skogen, alldeles bakom ryggen på oss. Farina vart heltokig *S*, Micki hann inte ens reagera förran det var borta. Han stod ju och tittade på nå människor som kom gående bakom oss. Så han stod där som ett fån och tittade, kunde inte begripa vad det var med Farina.


Nu har jag packat ner allting, tror jag, inför vårat stora äventyr. Lizzie och jag skall alldeles snart åka till Stockholm. Det blir första gången hon blir borta så här länge hemmifrån. Det är bra, hon måste börja vänja sig. Kom till och med ihåg att packa ner nummerlappen. Den är ju det viktigaste av allt. Allt annat går det ju att få tag på.


Så nu skall jag gå en sista vända med alla hundarna, sen sätter jag  och Lizzie oss i bilen och åker iväg. Håll tummarna för oss att det går bra. Fast vi har inte så stora förhoppningar, eftersom hon kommer säkert att vara yngst i klassen. Hon har ju passerat gränsen för juniorklass med bara en vecka.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards