Colliekompisarna

Alla inlägg den 27 maj 2008

Av Marru - 27 maj 2008 22:24

Den här veckan har verkligen varit spännande, och stressig. Igår hann jag knappt hem och äta förräns det var dags för Lizzie och mig för den första rallylydnadskursen. Det verkar spännande vad vi sett hittills, och kul. Men vi gjorde ett moment igår där matte blev alldeles yr i bollen *S*. 360º runt vänster. Fick ju börja med en stor cirkel och minska ner den, för den skall vara så liten som möjligt. Gå runt sådär och koncentrera sig på hunden, det blev lite för mycket *S*.


Idag var det dags igen, då skulle vi till klubben och träna. Men idag hann jag inte ens hem för att äta, så jag fick ringa hem så att fick det jag behövde till klubben. Sen åkte jag till närmaste mack och handlade nåt ätbart. Åkte till brukshundsklubbens parkering och åt där, samtidigt jag tittade på andra som var där och tränade.


Hur gick träningen då. Jo, Micki har börjat hoppa ordentligt igen. Gjorde en hoppkombination med 7 hopp på raken, och han rev inte ett enda. Så nu är vi på gång. Farina då, hon är alltid ett säkert kort fast inte alltför snabb. Om man fick mer fart på den tjejen skulle hon gå långt. Eller inte, kanske skulle felen komma då. Nu är hon långsam men säker. Ja, och minstingen då, Lizzie. Hon springer över balansen nu hur lätt som helst, fram och tillbaka. Dessutom tycker hon att det är jättekul. Slalomet går också ganska bra. Tunneln springer hon genom med fart. Idag hoppade vi lite. Hon måste ha tittat i smyg när Micki och Farina hoppar, för hon hoppade precis som hon skulle. Genom däcket har vi också gått.


Just nu så ligger alla 3 hundarna här i vardagsrummet. Jag tror nog tröttast av dom 3 är Lizzie. Men tröttast av alla är nog jag. Trött men nöjd.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards