Colliekompisarna

Alla inlägg den 9 juli 2008

Av Marru - 9 juli 2008 21:42

Nu börjar man landa lite efter den intensiva veckan med utställningar. På WDS fanns det mycket att se. Mycket man skulle kunnat slösa sina slantar på. Allt från hundsaker till prydnadssaker. En sak förstår jag inte, såg kaffemuggar där, enligt rasstandarden skall ju collie ha tippöron. Varför har collie på dessa muggar öron som STÅR RÄTT UPP :-o. När vi gick där och tittade på allt roligt Lizzie och jag fick vi av en farbror en frisbee. Den kan vara rolig och leka med.


Sen kom jag till en försäljare som hade saker som jag ofta tänkt att en sån skall jag köpa, en aktiveringsleksak, Nina Ottosons aktiveringsleksaker. Sagt och gjort, jag ställde mig där och tittade på alla konstiga saker. Sen frågade jag henne vad man skulle börja med. En spinner sa hon. Det är en platta med håligheter under en snurrande skiva som man kan stoppa godisar i.  Sen skall hunden snurra på skivan för att komma åt godiset i hålen. Så jag köpte en i plast, tänkte att den blir lättast och hålla ren. Sen följde det med en sak som gjorde att den kunde bli lite svårare också.


Dagen efter när jag kom hem skulle den provas. Micki fick jag hjälpa lite på traven, till slut så klickade till hos han. Idag när jag provade satt jag i klossen man skall ta bort för att komma åt första godiset. Han tömde hela spinnern på några sekunder. Har alltid sagt att han är den smarta av våra hundar.


Sen skulle Farina prova. Farina behöver mycket hjälp med den, det behöver hon än idag. Men det kommer säkert. Är ju inte roligt om de fixar allt på en gång.


Till sist blev det Lizzies tur, hon behövde ganska mycket hjälp. Men idag verkade hon klara av den snabbare än Farina. Så det blev en rolig sak som man kan ta fram då och då. Men får nog kanske köpa en ny, svårare i jul. Så att Micki får sig en utmaning igen.


Imorse fick jag lite panik när jag var på morgonpromenaden, kom helt plötsligt på att jag har nog inte betalt in anmälningsavgiften till agilitytävlingen i Borlänge. Det har ju varit så mycket annat under  förra veckan. Tänkte nästan börja springa hem, men det hade nog inte hjälpt.  Är det sent så är det sent, om inte så har jag hela dagen på mig att betala in. Så när jag kom in så gick jag direkt in på agility-online, och såg att anmälningstiden var slut. Men jag skickade mail till tävlingsledaren och frågade om det var ok att betala idag. Eftersom vi var anmälda redan så var det ok. Så jag in fort som attan och betalade avgiften. Så nu blev det en tävling för oss i Borlänge alla fall.

Av Marru - 9 juli 2008 19:38

Jag har fått en blogg-utmärkelse " Brilliante Webblogg Award av  min bloggkompis, eller grafikkompis. Vi är ju med i en grafikgrupp båda två som heter SkaGra. Där har vi gått diverse kurser, och i dessa grupper lär man känna en massa trevliga människor, som tex Bettan,  som jag har fått awarden av. Jag är lika stolt över alla awarder jag får.


Här kommer reglerna för den award:


Who gets the "Brillante Webblog Award"? Websites and blogs, which by its currency,
the issues of choice and for their designs are especially noteworthy.

Here are the Award Rules:

1. The winner can take the logo.
2. Place a link to the person that sends you the award.
3. Give the Award to at least 7 other Blogs, which by its currency, the issues of choice and for their designs are especially noteworthy.
4. Put a link to these sites on your Blog.
5. Write a comment on their Blogs that they've won an Award.


Nu har jag inte 7 bloggar jag kan dela ut den till. Men jag kan ju fylla på efterhand. Men jag börjar alla fall med dessa.


Eva

Helen

Sarah

Bodil

Renathe

Viktoria

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards