Colliekompisarna

Alla inlägg den 19 juli 2008

Av Marru - 19 juli 2008 10:49

Tog Micki och Farina ut på morgonpromenaden på min första semesterdag. Och vad gör Farina, jo hon sätter sig mitt på ett stråk med pissmyror. De har 4 stråk efter cykel- och gångvägen vi brukar gå på, och så sätter hon sig på en av dom. När hon reste på sig så började jag fundera vad det var för prickar hon fick på sig. Då hade hon en massa pissmyror som kröp över pälsen på rumpan. Omöjligt att få bort alla ur den pälsen. Fast det verkade gå bra trots allt, den var bara en liten envis en som hade knallat fram till nosen på henne som retades, men den fick jag bort.


Fick äntligen smaka på hallonen som också finns efter våran morgonpromenad, det var några som hade blivit mogna. Kanongoda. Så nu får jag mig en frukost under morgonpromenaden också *S*.


Annars är inte vädret mycket att hurra för såhär på första semesterdagen, men det blir nog bättre. Det måste ju bli bättre nångång. Nu skall jag ge mina hundar mat. Sen skall jag släppa ut dom på baksidan. Lite senare på dagen skall jag nog träna några rallylydnadsmoment med Lizzie, och lite utställningspositioner. Kanske tar mig en liten cykeltur också, och några promenader till med hundarna blir det också.


Har förresten provat det här nya fästingmedlet, Fixodida ZX på Lizzie. Hon har inte haft några fästingar på sig. Men det har inte dom andra heller, så jag vet inte om de har minskat i antal. Fördelen med det här nya fästingmedlet är att det är en naturprodukt. Skall nog börja använda det på dom andra också.


Nu sitter Lizzie och tittar på mig som om hon ville säga "blir det nån mat i det här huset."

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards