Colliekompisarna

Alla inlägg den 22 juli 2008

Av Marru - 22 juli 2008 19:11

Idag så tänkte vi att vi åker till nån grusgrop här i närheten så hundarna får lite annorlunda motion. Lizzie behöver lite muskler framtill. Men så hamnade vi i skogen istället. Det var ju inte ett dåligt val i och för sig. Passade på att leta efter skogens gula guld, och lite hittade vi ju.




När vi gått en stund, och hundarna hade fått busa av sig det mesta så fortsatte vi på en annan stig. Maken gick först, hundarna var mellan oss och jag gick sist. Helt plötsligt stannar maken upp och säger, "nu vänder vi". Jag blev lite förvånad över denna tvärvändning så jag kisar lite in i skogen. Där 20-30 meter framför oss står det en älg. Ja, det blev en tvärvändning av mig utan protest. Hade inte ens en tanke på att stanna kvar och ta kort på den bamsingen *S*.


När vi gick hemåt försökte jag ta lite kort på hundarna. Men de är ju som yra höns, ingen som lyssnar. Farina är nästan hopplös att få nå bilder på. Jag får henne och stanna, men sen när jag hukar mig ner för att ta kort på henne så kommer hon mot en på en gång. Men jag fick en bild på våran lilltjej i sin sommarkostym *S*.



Däremot så passade jag på att ta ett kort på Farina när hon låg på soffan hos husse igår kväll. När hon har tungan ute sådär pyttelite. Hon brukar ofta ligga och njuta så att man ser bara lite av tungspetsen på henne. Hon är så söt så då.



Imorgon skall vi visst åka till klubben och träna oavsett väder. Det har husse bestämt *S*. Vi får väl se hur det blir med den saken.

Av Marru - 22 juli 2008 00:21

Detta har jag hållt på med ikväll efter att det slutade och åska. Det har regnat så mycket idag att vi kom inte till klubben ikväll heller :-(.   Denna är gjord efter en fransk tut, som det från början var katter på.

Av Marru - 22 juli 2008 00:11

Nu känner jag mig extra stolt. Jag har fått en award av Viktoria, eller i själva verket har jag fått två av henne. Fick Brilliante Webblog Award av henne också. Har fått den tidigare.


Men nånting som fick mig att bli riktigt stolt var att jag fick hennes egen award, Gardenia Gardens Weblog Award 2008. Hon kommer att dela ut den till bloggar hon tycker om och besöker ofta. Men vet ni vad. JAG ÄR DEN FÖRSTA SOM FÅR DEN.  Jiipppiiii, säger jag. Det är inte varje dag man får den äran.


Tack Viktoria!

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards