Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 22 juli 2008

Svamptider

Av Marru - 22 juli 2008 19:11

Idag så tänkte vi att vi åker till nån grusgrop här i närheten så hundarna får lite annorlunda motion. Lizzie behöver lite muskler framtill. Men så hamnade vi i skogen istället. Det var ju inte ett dåligt val i och för sig. Passade på att leta efter skogens gula guld, och lite hittade vi ju.




När vi gått en stund, och hundarna hade fått busa av sig det mesta så fortsatte vi på en annan stig. Maken gick först, hundarna var mellan oss och jag gick sist. Helt plötsligt stannar maken upp och säger, "nu vänder vi". Jag blev lite förvånad över denna tvärvändning så jag kisar lite in i skogen. Där 20-30 meter framför oss står det en älg. Ja, det blev en tvärvändning av mig utan protest. Hade inte ens en tanke på att stanna kvar och ta kort på den bamsingen *S*.


När vi gick hemåt försökte jag ta lite kort på hundarna. Men de är ju som yra höns, ingen som lyssnar. Farina är nästan hopplös att få nå bilder på. Jag får henne och stanna, men sen när jag hukar mig ner för att ta kort på henne så kommer hon mot en på en gång. Men jag fick en bild på våran lilltjej i sin sommarkostym *S*.



Däremot så passade jag på att ta ett kort på Farina när hon låg på soffan hos husse igår kväll. När hon har tungan ute sådär pyttelite. Hon brukar ofta ligga och njuta så att man ser bara lite av tungspetsen på henne. Hon är så söt så då.



Imorgon skall vi visst åka till klubben och träna oavsett väder. Det har husse bestämt *S*. Vi får väl se hur det blir med den saken.

 
 
Eva

Eva

23 juli 2008 08:36

Men vad sugen man blir på svamp nu:-)
Förstår att du gick mot bilen utan protest.
Jag hade nog sprungit benen av mig. Så söt Farina är där hon ligger.
Kram

http://hemmahoslillamig.blogspot.com

 
Anna

Anna

23 juli 2008 12:58

Å, vilka fina bilder, mmmm så gott med svamp.
Hua, ja älgar ÄR stora !!!!

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Annas

 
Agneta

Agneta

23 juli 2008 20:44

Va härligt med älgar.....
Där skulle Tess ha varit, då hade ni fått se på race :-)). Vi har ju en älghund i colliekostym vi. Jag längtat tills Tess kanske orkar o spåra igen....

Så fin blid du gjort med spetsar o fina hundar. Kramar till er från halvsyster Tess med matte

http://www.simplesite.com/beyondbelief

 
Bettan

Bettan

24 juli 2008 03:27

Hm, mysiga bilder. Vi har ännu inte hittat någon svamp tyvärr. Men älgar dyker upp på tomten i bland. Sist var det en ko med 2 kalvar. De bryr sig inte om att vi finns eller att hundarna ibland vovvar åt dem.

Fortsatt lycka med svampplockningen!
Nattikramar :-)

http://bettan.lojdstrom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Av Marru - Måndag 1 jan 19:20

Vad bra det gick och hålla tag i bloggen. Lika gick det med EFIT-dagen också. Såg att det är EFIT-dag nu på fredag. Få se om man kommer ihåg det.    Har ju glömt och skriva om förra årets bravader. Jeri blev Svensk viltspårchampion i somras, på g...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards