Colliekompisarna

Alla inlägg den 26 juli 2008

Av Marru - 26 juli 2008 16:58

Idag så var det den stora festdagen i Söderbärke, Möljan. Med marknad, spelmän, djur mm. Jag tog med mig alla 3 hundarna, ensam, och gick ut på marknaden. Det är inte det allra lättaste att gå omkring på en marknad med en hund, och med 3 st och ensam, det är rena dumheten. Det gick alla fall bra. Men vi gick bara en vända fram och tillbaka, sen gick vi hem för att svalka av oss lite. Sen packade jag en uppblåsbar vattenskål och en flaska vatten i ryggsäcken, och så tog vi oss en tur ner till hembygdsgården. Det skulle ju vara hunduppvisning där, men vi kom nog lite sent. De var nästan klara när vi kom ner.


Men vi såg såna här små trevliga djur. Nu är inte korten det allra bästa. Försök ta kort med 3 st nyfikna collie i ena handen *S*.




Lizzie blev väldigt nyfiken på dessa fjäderfän, men vi vågade inte gå för nära så att de inte skulle bli rädda för oss. Man kunde få skjuts från hembygdsgården upp till byn med traktor, fast jag hade ju föredragit det här istället. Men han åkte fram i sin ensamhet istället.



Antar att det kommer att bli lite rastlöst i byn inatt, det är ju pubkväll i parken. Det var nog lite bus förra natten, men inget som vi hörde. Det enda jag hörde förra natten var Mickis mage. Kan inte förstå att en hundmage kan låta så illa som hans gjorde förra natten. Jag var säker på att han skulle göra nåt inne under natten, för han hade varit lös i magen dagen innan. Men han hade klarat sig. Det var faktiskt hans mage som väckte mig,sen upptäckte jag att det var ju kokhett i sovrummet. Var alldeles genomsvettig. Men jag skall inte klaga, det är ju semester. Men fortsätter det så  här när jag har börjat jobba igen. Då skall jag klaga, det kan ni vara säkra på.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards