Colliekompisarna

Alla inlägg den 3 augusti 2008

Av Marru - 3 augusti 2008 23:59

Ja, då var det dags för den första tävlingen på länge för Micki. Klockan ringde 4.15 imorse. Det var faktiskt inte långt ifrån att jag stängde av den för att sova vidare. Men är man snål så är man. Har man betalat så åker man, om det så regnade småspik. Det gjorde det väl nästan. Micki var extra trög att få igång. Fast han såg ryggsäcken jag alltid har med mig när vi åker på tävling eller träning blev det ingen fart på han. Utan han lufsade på som vanligt på morgnarna. "Måste jag" tänkte han säkert. När vi kom till Borlänge så regnade det alla fall inte, men innan vi hade kört första loppet hade det börja dugga. Det är så tråkigt, det var ju i och för sig bättre än den där hemska hettan. Men det hade ju kunnat vara svalt och torrt.


Vi började med ett agilitylopp. Fick startnummer 33 så vi fick vänta ett tag innan det blev våran tur. Vad jag hann med att se så rev han bara 2 hinder och missade kontaktfältet på A-hindret. De var dom enda felen på det loppet, och vi slutade som tolva. Det var 39 startande och 21 som diskade sig.


 

Sen fick vi vänta på våran tur till nästa lopp, skulle gå på en annan bana och de hade inte hunnit köra mediumloppet där än. Så vi gick till bilen och slappade lite. Här ser ni en blöt Micki som slappar efter sitt lyckade agilitylopp.

 


Höll nästan på att somna i bilen. När jag gick ut så upptäckte jag att de nästan byggt klart largebanan. Vilken tur att jag inte somnade. Men den här gången gick det inte lika bra. Den här gången rev han 5 hopphinder. Kanske var det vädret som påverkade det, eller så gjorde jag nåt fel. Vet inget om placeringen, tyckte inte att det var nån ide att vänta på listan, tog ju ganska lång tid innan den första kom. Resultaten kommer ju ut på nätet senare. Bilden nedanför är från hoppbanan, som ni ser så var ju vädret inte nå vidare muntert.


Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards