Colliekompisarna

Alla inlägg den 4 augusti 2008

Av Marru - 4 augusti 2008 22:36

Ikväll har Lizzie och jag varit på aktiveringspass. Fast Lizzie var ju med helt i onödan, första gången skulle inte hundarna vara med. Men jag tog ut Lizzie till agilityplan och körde lite slalom med henne, tog ett par vändor på bommen och gungan också. Skall bli spännande och se nästa vecka vad vi får lära oss då. Väntar också på att rallylydnadskursen skall komma igång.


Annars så har det regnat mest hela dagen. Tränar också linförighet med Lizzie på morgonpromenaden. Det går ganska bra. Stannar jag så sätter hon sig nästan på en gång, så det går bra också. Värre är det med inkallningen när hon kommer ut på den stora åkern, då är det mycket mer lockande och lukta omkring än springa till matte.


Nu väntar vi på att det skall ta slut på regnet nån gång så att vi kan träna lite agility med Micki och Farina också. Synd bara att det inte finns några tävlingar som passar in på mitt arbetsschema under hösten. Alla tävlingar verkar vara som helger jag jobbar. Ja, det kommer tävlingar nästa år också. Fram till dess får vi fortsätta och träna.


Har förresten beställt ett bankkort med bilden som jag tog på alla 3 när dom gick på balansen den där fina molninga dagen. Fick den under tiden jag var borta, den blev kanonbra. Kul med ett eget bankkort, lovar det finns ingen annan som har en likadan *S*.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards