Colliekompisarna

Alla inlägg den 19 augusti 2008

Av Marru - 19 augusti 2008 15:41

Äntligen blev det lite bättre väder här. Verkar som om vädret blir tvärtom mot det dom säger på nyheterna, fast hur ofta är det vädret stämmer mot vad dom säger. I förra veckan så skulle det bli ett par dagar som var hyfsade. Vad blev det, regn, regn och åter regn. Nyss när jag tittade på vädret i tv, så lovade dom regn. Just nu har vi det ganska fint.


Vi var till skogen ett par timmar och tittade efter lingon. Jag hittade då alldeles tillräckligt för att göra lingongröt några gånger i vinter. Det är min stora favorit. Men jag tycker inte om den som görs i mannagryn, tycker den blir alldele för sötsliskig. Nej, den skall göras i rågmjöl. Tyckte farmor var konstigt för alla ungar tyckte om den som var gjord i mannagryn, men inte jag.


Så nu skall jag ut med hundarna en vända snart. Sen skall jag börja koka lingongröt, för första gången i mitt liv. Vi får väl se hur det blir. Micki står framför vardagsrumsfönstret och spanar in en geting igen. Det är nog inte så hälsosamt för han och jaga dom, men vad gör man. Men han ser så fin ut när han står där och tittar på den, blicken koncentrerad på getingen.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards