Colliekompisarna

Alla inlägg den 22 augusti 2008

Av Marru - 22 augusti 2008 23:13

Imorse när vi vaknade var det kanonfint väder. Så då bestämde vi oss för att åka och fiska, vilket passade extra bra eftersom vi har lovat att vara hundvakter åt Poppe och Ville. Det var ledigt på våran favoritbrygga där vi kan ha hundarna lösa. Men Ville och Poppe fick vara kopplade, de är ju så små att de hade säkert hittat nåt hål och smita genom. Sen vet man ju inte om de kommer när vi kallar på dem.


Här är Farina och Lizzie på bryggan och kollar att spöna står rätt, och att det inte sitter nån fisk på nån av dom.



Micki i sin tur står och kollar om det finns nåt bättre ställe och kasta i.



Poppe fick påhälsning av pissmyror så han bestämde sig för att hoppa upp i stolen. Jag fick också en omgång av pissmyrorna. Hade ju jackan hängande på stolen, och glömde undersöka den när jag skulle ta på mig den. Först var det en på halsen, sen en på andra sidan senare. När jag kom hem så kände jag att det började svida på ryggen också.



Här är en av förklaringarna till varför jag skulle vilja ha en ny kamera. Vi fick ju fint besök på sjön.



Här ligger nästan alla och spanar in vad som händer, utom Lizzie för hon är säkert ute på bryggan och springer.



Det var 7 personer vid sjön, ett tag var vi 9. Den enda som fick fisk var jag på hela den tiden vi var där, ca 6 timmar. Fick 5 fina öringar, så det blir säkert nån fisketur till i höst.


Idag kom äntligen mitt nya körkort. Det nya EU-kortet, med inplastat hål i mitten. Baktill är det ett hologram med mitt foto och födelseår, vickar man på det ser man min fula namnteckning. Jag som tränade på den att den skulle bli bra. Men sen när jag skrev det på lappen som skulle skickas in så blev det rena katastrofen, som fotot.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards