Colliekompisarna

Alla inlägg den 25 augusti 2008

Av Marru - 25 augusti 2008 22:04

Idag var vi kursen för fjärde gången. Vi var in en sväng i skogen för att kolla om hundarna reagerar på ljud, och varifrån dom kommer. Det gick bra, alla hundar reagerade, fast det var ju väldigt mycket störning.


Sen gick vi ner till planen och tränade linförighet, läggande under gång, och ställande under gång. Lizzies läggande blir bättre och bättre för varje gång.


Men lite besviken blev jag när jag hörde att det inte skulle bli nån rallylydnadskurs. Det var bara 2 anmälda till fortsättningskursen, det var ju lite tråkigt. För det där var ju kul. Ja, vi får väl göra ett nytt försök till våren ifall de har en nybörjarkurs nu på hösten, så kanske det är några av dom som är intresserade av att gå fortsättning.


Nästa gång skall vi få prova på budföring. Skall bli kul.

Av Marru - 25 augusti 2008 12:33

Imorse så klev jag upp tidigt för jag skulle ringa till tandläkaren, ifall jag kunde få nån tid idag. På första försöket så fick jag lyssna till hennes telefonsvarare, de hade stängt för helgen men att de skulle öppna igen klockan 9 på måndag. Så då väntade jag en halvtimme och försökte igen.


Då svarade en kvinna, inte hennes tandsköterska. Och hon sa i telefonen "tyvärr så finns det inte nån tandläkare här idag", nähä tänkte jag för mig själv. Sen fortsatte hon "jag vet inte när tandläkaren kommer", oj det här kan dröja länge tänkte jag för mig själv. Sen sa hon "tror faktiskt inte att det kommer komma nån tandläkare alls till den här praktiken nå mer" :-o, då vart jag nästan som en fågelholk. Jaha, här sitter jag med en trasig tand och utan tandläkare. Inte visste hon heller om vi som gick hos den här tandläkaren skulle tas över av en annan tandläkare. Men jag fick numret till folktandvårdens jour, och den här veckan var det Grängesberg som hade jouren. Men jag har ju gått hos en privat tandläkare i 20 år.


Så jag tog telefonkatalogen och började ringa runt. Första stället jag ringde till skulle jag få tid på fredag, men när hon började skriva in mig så upptäckte jag att jag hade ringt till Norberg. Nä, jag försöker hitta närmare. Men de hade väntelista för nya patienter. Kan väl inte stå på väntelista när jag behöver tandläkare nu. Men så kom jag fram till att Norberg inte är så långt härifrån trots allt. Och kanske nångång inom framtiden så kommer vi att flytta närmare. Så jag ringde till dom igen. Då hade de fått ett återbud. Fick tid till tandläkaren tidigt imorgon bitti. Så där rök min sista sovmorgon innan jag skall börja jobba. Men hellre få tanden lagad än att sova ut. Så imorgon kan jag börja äta och prata normalt igen *S*.


Men det var en omständig förklaring till att tandläkaren hade slutat. Hon kunde väl sagt att det inte finns nån tandläkare här nå mer. Skall bli spännande och se hur min nya tandläkare är. Tyckte den förra var bra, det gick snabbt och smidigt hos henne. Fast lite jobbigt var det när hon hela tiden förklarade exakt vad hon gör.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards