Colliekompisarna

Alla inlägg den 26 augusti 2008

Av Marru - 26 augusti 2008 20:33

Idag var vi på klubben och började med hund i hand. Vi började med bronset idag. Vi gjorde i princip samma saker vi gjorde under gårdagen. Kollade linförigheten, slalom mellan andra hundar och inkallning. Sen provade vi på lite annat också. Vi band fast hunden i en stolpe och gick ifrån, det gick bra. Lizzie fattade inte riktigt vad jag gjorde, hon satt som ett fån och titta, funderade säkert vad jag höll på med. Sen skulle hundarna gå balans, så vi fick gå på träbänkarna de hade vi plan. Först ville inte Lizzie, men sen när jag tänkte att jag provar från andra änden, då kom hon gående på bänken *S*. Sen skulle hunden sitta stilla bredvid under störning, våran ledare, Kicki sprang runt omkring oss och retade hundarna lite. Ja, till slut var det bilen. Hunden skall sitta kvar i bilen fast man går därifrån. Såklart så regnade det hela tiden så vi vart blöta idag. Sen gick vi in för lite eftersnack och fika.


Vi stannade kvar till allmän träningen. De börjar ju med platsliggning med skott, så det ville vi stanna kvar på. Det är bäst att börja vänja Lizzie vid skott.


Ja, då är det dags för sängen snart. Imorgon är det första arbetsdagen på över 5 veckor :-(. Inget man längtar efter precis. Men tanden är alla fall fixad, visserligen var det lite problem att hitta till tandläkaren. Fick ringa upp dom så hittade jag till slut.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards