Colliekompisarna

Alla inlägg den 3 september 2008

Av Marru - 3 september 2008 18:09

Igår så var det dags för andra träffen med hund i hand. Det blev lite fler eftersom det inte regnade igår. Vi körde samma som förut. Det här ingår i hih, brons.


Linförighet, inkallning, uppbindning, visitering av ägaren, balans, frestelse från godisskål som man inte får ta ( vet inte vad det kallas), stanna kvar i bil, hälsa. Kanske är det nåt mer också men kommer inte ihåg. Dessa moment är lätta, det blir lite mer utmaningar när man kommer på silver. Men man måste börja på brons, oavsett hur långt man kommit med hunden.


Efter det så tränade jag lite agility med Lizzie. Undrar när hon skall komma på att hon kan balansera gungan så att den inte slår i backen. Slalomet går ganska bra. Har fortfarande varit mycket försiktig med henne på hoppen. Balansen är inga problem numera. Hon springer fram och tillbaka hur lätt som helst.


Tyvärr så hade jag inte tid att göra mer igår kväll eftersom jag hade nattskift igår. Men nu är det ledigt fram till måndag.


Idag är det rejält blåsväder, det blåser så att man nästan får ont i öronen. Fast jag om någon borde vara van vid oljud. Det är ju inte tyst precis vid ett rörverk *S*.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards