Colliekompisarna

Alla inlägg den 4 september 2008

Av Marru - 4 september 2008 23:54

Idag så sov jag lite längre, vaknade inte förräns vid 10. Sen gick jag ut med Lizzie. Tränade lite under morgonpromenaden som vanligt. Sen fick vi besök av lilla Ville som har blivit ensam nu när Poppe har blivit omplacerad igår.


Sen var jag in till Fagersta och hämtade mina glasögon. Sen har Lizzie och jag varit till brukshundsklubben och tränat lite agility. Min jobbarkompis kom dit med deras hund, eftersom dottern har så långa dagar i skolan att hon hinner inte i veckorna. Men nu bestämde vi oss för en fast dag, att vi tränar på söndag kvällarna så att hon kan också komma.


När jag kom hem därifrån så shoppade jag loss lite på Canis *S*. Beställde en klicker, den jag har här hemma har en tendens att alltid vara nån annanstans. Det är antingen den, eller så är det godispåsen som man fäster vid linningen som är borta. Sen beställde jag en target, skall prova hur en sån fungerar. Det blev en kylduk också till nästa sommar. Får vi prova hur den fungerar, kanske blir flera sen. Ja, och en prenumeration på tidningen Canis blev det också. Är så sugen på att beställa deras utställningstält, den är kanonsnygg och lätt. Väger bara 7 kilo, och lätt att få upp. Den behövs ju vid fler tillfällen än på utställningar. Tex agilitytävlingar som också kan dra ut på tiden.


Idag så anmälde jag oss till den där rallylydnadstävlingen, och betalade in avgiften. Så nu finns det ingen återvändo. För jag är så snål att har jag betalat för nåt så åker jag dit också, oavsett väder eller annat. Ja, tränade ju lite rallylydnadsmoment också på klubben. Och innan vi åkte hem därifrån så kom en till arbetskompis dit. Jag fick dom att komma med på hund i hand i tisdags, och vi gick till agilityplan då och provade. Deras lilla vovve tyckte det var kanonkul, så när de hade vägarna förbi klubben så åkte de dit idag igen. De har en tuff liten krabat, inte rädd för nånting. Kommer säkert att gå långt inom agilityn.



Av Marru - 4 september 2008 01:18

Jag fick för ett tag sen en skyddsängel av Katarina med kortisen Lexie. Har bara inte haft tid att sätta in den tidigare. Jag tog mig friheten att förstora den lite för den var så liten, och jag har inte hämtat mina läsglasögon än *S*. Och det var så mycket vitt runt omkring så det städade jag bort. Jag måste nog vara psp skadad. Har börjat på Skagras animeringskurs precis. Har skickat in första lektionen. Vi får väl se imorgon vad dom säger om det jag skickat in. Men för att kunna få den kursen måsta man gå deras psp kurser som är i 3 steg. Dom har jag gjort för ett par år sedan. Men nu tyckte jag att det blev dags för animeringskursen.


Vilka ger jag min ängel åt, och varför?



Helén

Eva 

Sarah 

Astrid 

Susanne

Kerstin  

Bodil 

Bettan 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards