Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2008

Eftermiddagshelg

Av Marru - 4 oktober 2008 11:53

Vädret är trist, grått och regn. Fast det gör ju egentligen ingenting eftersom man ändå jobbar eftermiddag hela helgen. Idag när jag gick morgonpromenaden med Lizzie så tänkte jag först ta den kortare vändan. Men så hörde jag skott från Tolvsbohållet. Vet inte om det håller på och övar inför älgjakten, eller om det jagas nåt annat vid den här tiden. Så jag bestämde mig för att ta den längre promenaden för att vänja henne vid skott. Helt i onödan, antingen så hörde hon dom inte eller så brydde hon sig bara inte. Så där traskade vi i regnet. När jag kom hem så var ytterdörren låst. Så där stod jag med blöt regnjacka på mig och ville in i värmen och kom inte in. För en gångs skull så hade maken låst när han gått på promenad med Micki och Farina. Jag hade nycklarna i en annan jackficka. Typiskt. Så det var bara och sätta sig ner och vänta tills resten av flocken kom hem.


Nu håller jag på och gör mat, ris med kyckling med Tikka masala sås. Det blir underbart gott, och hett *S*. Sen är det bara och hoppa in i bilen och fara mot Virsbo. Ja, man vet alla fall vad man har och göra i helgen. Hörde på radion igår att det är SM i vallning. Det skulle ha varit kul och titta på, det var ju ganska nära också. Skulle vara roligt och prova på, men en annan har ju inte såna kontakter.

 
 
Astrid

Astrid

5 oktober 2008 09:13

Tro inte att det var onödig träning, det är så där de ska reagera. Jag har skottränat lillan nu i höst och hon bryr sig inte.
Sist stod vi 100 m bakom maken och lilltösen nosade vidare.
Men om det istället hade varit en bil då hade hon tittat upp,gillar fortfarande inte bilar som kör forare än 50

http://www.astridla.com

 
Katarina o Lexie

Katarina o Lexie

5 oktober 2008 12:11

Skönt att hon inte reagerar på skott. Nää, vad taskigt... få sitta ute och vänta på att resten av flocken ska komma hem i det vädret. Usch & fy! Ha en trevlig söndag i alla fall.

http://www.lexie.dinstudio.se

 
Anki Enbom

Anki Enbom

5 oktober 2008 22:18

Du är så flitig med dina hundar. Är säkert väldigt roligt med antar jag :)
Hoppas och håller tummarna för att du slipper 3 skift. Man tillbringar ju så mycket tid på sitt jobb så man bör trivas.
Ja, jag ser också min blogg lite som en hemsida.
Jag förstår mig inte på hemsidebyggen men detta är ju lätt.
Nu ska jag försöka vila lite. Trots full orkan ute.
Kram

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Helén

Helén

6 oktober 2008 08:48

Heeij.. tack, så go du e. Hoppas de är bra med er, kul me vallningsEm.. skulle varit skoj å se.
Du får krama goo voffsarna från oss, åsså får du ha gooa skift innan du snart blir ledig..kram på dej gumman . helén.

http://helanshala.blogspot.com

 
Rasmus

Rasmus

7 oktober 2008 15:12

Söta hundar du har som logotyp! Lassie! Eller?

http://rollywood.blogg.se

 
Kerstin

Kerstin

7 oktober 2008 17:23

Ja, här har vi en skotträdd och en som ännu inte visat tedens. Polisen har skjutbana vid stugan så där tränar vi. Undrar, är du iväg och hämtar nya hunden nu? Spännande, men hur hinner du? Jag hade 3 st en gång och det var nog en för mycket, fast mysigt.

http://pellispricken.bloggagratis.se

 
Katarina o Lexie

Katarina o Lexie

7 oktober 2008 22:27

Vi är tillbaka på bloggen...

http://www.lexie.bloggagratis.se

 
Susanne

Susanne

7 oktober 2008 22:53

Det var ju skönt att Lizzie inte är skotträdd.
Fattr inte att du hinner med allt vad du gör.
Räcker 24 timmar för dig eller???? Eller har du speciella dygn på 48 timmar???? Kramen Susanne

http://www.snoddas.bloggagratis.se

 
Gunilla

Gunilla

8 oktober 2008 00:04

Hej Marketta!
Läste i Ankis blogg att du undrar över katter som bloggar:)
Det finns en hel del katter på min andra blogg, som jag har gjort enskilt om mina katter.
Titta gärna in där oxå om du vill och har lust:
här är adressen iaf:
http://katternasblogg.blogg.se/
Vet inte om du känner till dom katter som "pratar" där?
Det är många katter som tittar in där iaf.
Några av dom har jag blivit bekant med via andra kattsaiter :)
Kram/Gunilla.

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards