Colliekompisarna

Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av Marru - 12 oktober 2008 17:10

Det var så fint väder idag, så vi stoppade hundarna i bilen och åkte till brukshundsklubben. Tog en promenad först med hundarna. Sen försökte vi få dit en sorts bana, så man kunde träna lite kombinationer eller en bana. Det var första gången Clara såg agilityhinder. Det gick jättebra för henne. Hon var inte rädd för nånting. Det räckte att locka lite med korven då var hon uppe på balansbommen.



Gungan var det inte heller några problem med. Hon verkar tycka att allt var roligt. Svansen gick hela tiden. 


Några hopp genom däcket blev det också, på den lägsta nivån. 



Sen vart husse så glad över den pigga, glada flickan så han ville kolla slalompinanarna. Men efter det sa jag stopp, man skall ju inte göra allt på en gång.

  


Sen satt husse Micki på en ordentlig prövning. Han gjorde en platsliggning med Micki samtidigt som Farina och jag gjorde ett race. Första gången så han vi bara genom 4 hinder så var Micki där, men andra gången så låg han hela tiden som vi gick den lilla banan jag gjort. 


Just ja, Lizzie var ju också med, körde lite rallylydnadsmoment med henne vid sidan av. Har lite problem med att få henne och sitta rakt framför mig, hon vill sätta sig snett. Det får vi träna på lite mer, och läggandet under gång.

Av Marru - 12 oktober 2008 00:31

Jag stöder Rosa bandet, gör det du också.



Digitala Rosa Bandet - ROSA '08: Marketta Mokko

   Bröstcancerfonden - Digitala Rosa Bandet

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards