Colliekompisarna

Alla inlägg den 21 oktober 2008

Av Marru - 21 oktober 2008 21:17

Sista hund i hand hade vi idag, alla fall för min del eftersom jag skall ner till Hässleholm och jobba nästa vecka. Egentligen så är det en  gång till kvar. Hur skall jag överleva vintern utan kurser :-o. Agilityplanen börjar bli så blöt så att det är lite bökigt och träna där också. Hörde idag att de skulle ha en klickerkurs på klubben, men när jag ringde om den så var det redan fullbokad. De tog bara 6 hundar till den kursen.


Idag så höll vi på med linförighet, möten och inkallning. Nästa vecka skall de göra brons och silverprov. Men Lizzie och jag fortsätter med guld till våren. Då har vi klarat av alla våra 3 steg.


Men jag har beställt lite böcker från Canis, men det håller vi tyst om här hemma *S*. En var om klickarträning, 110 frågor och svar om klickerträning heter den, sen beställde jag en som heter Lydnadsträning i teori och praktik. Har även tidigare beställt en bok som heter Hundtränaren, den skulle komma nu mitten i oktober. Än har den inte synts till. Hoppas den kommer i veckan så kan jag ta med mig den till Hässleholm, kan jag läsa lite i den.


Hoppas verkligen denna långa vinter snart är över. Lydnadskurs är det första som står på listan för Lizzie och mig på våren.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards