Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 10 november 2008

Lista

Av Marru - 10 november 2008 00:20

Jag kopierade denna lista från Anki 


Vilken svordom använder du mest?

Jävlar, fast krånglar det på jobbet har jag en radda på finska med dom fyra starka. Svenska svordomar är så mesiga att dom kommer lättare ur munnen. Dom finska tar emot lite, de är så starka.

Äger du en iPod ?

Nej

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

Enda gången jag går upp efter väckarklocka är när jag jobbar förmiddag eller skall på nån hundtävling. Jobbardagar blir det 4.15

Hur många resväskor äger du?

1 liten resväska, annars blir det en stor bag.

Använder du flip-flops?

Nej

Var köper du dina matvaror ifrån?

ICA i byn.

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?

Fastnar inte på kort så jag tar hellre.

Vilken var den senast filmen du såg?

Film?????? Vad är det :-o. Skojar bara, kommer inte ihåg det är så länge sen.

Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?

Men den vän.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa då?

Beror på storleken på vinsten, blir det tillräckligt stot så skulle jag köpa ett hus. Annars kanske nå kläder.

Har någon någonsin kallat dig lat?
Min man varje gång jag klagar på hans diskning.

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?

Nej

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?

Anne Mattila

Vilken är världens bästa artist/grupp just nu?

Har många favoriter, men Nanne är en av dom.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?

Nej, inga hemligheter här för tillfället.

Vad åt du till middag senast?

Fiskpinnar med ris utan sås eftersom den vart kvar på köksbordet.
Använder du huvtröjor?

Nej

Kan du vissla?

Nej

Vem var den senaste som ringde dig?

Maken

Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?

Tekopparna *S*.

Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?

Det gör dom säkert

Vilket riktnummer befinner du dig i?

0240

Tittade du på tecknat när du var liten?

Jepp, men vad kommer jag inte ihåg.

Hur många syskon har du?

Inga
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?

Kupolen i Borlänge. Hmmmm....stort.

Är du blyg inför det motsatta könet?

Kanske, kanske inte.

Vilken film kan du alla replikerna till?

Ingen

Äger du några band t-shirts?

Nej
När flög du senast?

1990

Hur många stolar står runt ditt köksbord?

4 st.

Läser du för skojs skull?

Jepp

Pratar du några andra språk?
Finska

Diskar du din egen disk?

Alla dagar utom när jag jobbar eftermiddag.

Har du gråtit offentligt?

Ja

Har du en stationär dator eller en laptop?

Både och.

Försöker du alltid att lära dig nya saker?

Japp, man kan ha nytta av allt i framtiden.

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?

Jo, det tycker jag nog.

Vill du just nu göra några tatueringar eller piecingar?

Skulle aldrig falla mig in.

Kan du kasta macka?

Ja.

Har du någonsin varit på Jamaica?

Nej

Vad har du med dig in på bion?
En liten godispåse.

Vem var din favoritlärare och varför?
Var nog läraren jag hade på folkhögskolan på tolkutbildningen.
Har du dejtat någon av en annan religion?

Nej

Vad har du för väder?

Mulet och regn.

Har du en favoritblogg?

Många

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?

Inget.

Gillar du att flyga?

Nej.
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?

Humor, trogen och vänlig

När sov du senast på golvet?

I somras.

Vilken är din favoritdrink?

Apelsinjuice.

Vilken är din mammas hemstad?

Vihati

Vilken är din pappas hemstad?

Oulainen

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?

6-7

Är dina dagar fullbokade och stressade?

Ja, av och till.

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?

Nä, vågade inte prata under lektionerna.

Vilken är din favoritfrukt?

Äpple

Hur gammal blir du nästa födelsedag?

46

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?

Försöker.

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?

Mer på stavning än grammatik.
Tror du på liv på andra planeter?

Njaaääääeeeee
Vem var den sista personen som gjorde dig arg?

Bör icke avslöjas här.

Tror du att Gud är man eller kvinna?

Tror inget i den frånga.

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?

Spelar ingen roll.

Vad var det senaste du åt?
En burk makrill i tomatsås.

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Ingen aning. Men mamma har samma namn som andra namn.

Gillar du senap?

Jepp, Åbo stark senap.

Vad säger du till själv när allt känns svårt.

Det kunde varit värre. 

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?

Aldrig.

Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?

Har inte stött på nån än.

Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?

Nej

Tycker du om att krama folk?

Njjjjaaaaeeeeee

Skulle du säga att du är trendig?

Nej

Äger du en digitalkamera?

JA

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?

Inga

Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?

JA

Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?

Från bokklubben Sanna Historier.

Vad är du allergisk mot?

Besprutningsmedel på äpplen, får alltid skala mina.

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?

Nej.

Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?

Ingen aning.

Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?

Alla, fram med era hemlisar nu.


Så nu är det upp till er och kopiera denna lista och skriva in era svar. Jag vill veta ALLT om er *S*.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards