Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 13 november 2008

Pepparkakor

Av Marru - 13 november 2008 21:25

Idag känner jag mig riktigt duktig. Jag har bakat ljusa pepparkakor. Fast jag vet inte riktigt varför dom kallas för ljusa pepparkakor. Men goda vart dom i vilket fall som helst. Nästa gång jag blir långledig skall jag göra vanliga pepparkakor om jag hinner. Nästa gång jag är ledig är det ju mycket annat som också skall göras. Byta gardiner i köket till julgardiner. Kanske skulle få bort sommargardinerna från vardagsrummet *S*. Träna hund. Nej, jag har verkligen inte tid att jobba. Men snart kanske jag slipper det. Ja, det skall verkligen bli roligt och få pynta till julen. Ta upp alla mina dragspelstomtar bla.

 
 
Anki Enbom

Anki Enbom

13 november 2008 22:12

mmm,pepparkakor låter gott :))
Vad är det för skillnad på ljusa?
Känner igen det där med att inte hinna jobba :)´Håller på att kolla efter ett nytt jobb för tillfället.Men vad ska en gammal uska göra som inte gjot ngt annat ön att vårda? Skulle verkligen vilja jobba i fabrik...
Men klarar säkert inte av det¨
Kram och ha det gott

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Helab

Helab

14 november 2008 08:15

Heeij..nee, håller me dej, INTE har man tid å jobba egentligen, varför kan man inte kunna leva väl av å få vara hemma, pyzzla om hemmet och djuren, guu, så skönt de skulle vara, ett tag iaf.

Såå duktig du varit, dom är ju såå gooa.
Skicka upp en laddning vettja..heheheh.
Får se VAD jag hinner göra inför julen, nåt måste de väl bli iaf.

Hoppas du får lite tid å bara vara me, å inte bara stressa runt å jobba på..kram på dej. Helén.

http://helanshala.blogspot.com

 
Cina

Cina

14 november 2008 12:19

Oj jag ställer frågan....Vad e ljusa pepparkakor???
Finns det något recept kanske!!??

Ja nu går det fort fram till jul!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Bodil

Bodil

14 november 2008 19:07

Hej Vännen!
Åh vad gott med nybakade pepparkakor, jag väntar nog några veckor till, annars tar de slut innan det är jul.
Önskar dig och din flock en riktigt fin helg.
Kram Bodil

http://www.loggboken.info

 
Anki Enbom

Anki Enbom

14 november 2008 21:40

Klart man är bra om man har en collie .
Du har ju fyra så då måste man väl kalla dig bäst eller?
Kram

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Astrid

Astrid

15 november 2008 15:32

Jag har nybakta bullar så välkommen.
Här är så kallt idag.Klockan är halvfyra och nu har vi redan mörkt.
tur att vi snart får tända juleljus :))

http://www.astridla.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards