Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 9 december 2008

Utmaning

Av Marru - 9 december 2008 18:27

Har väl ingenting att skriva om egentligen. Håller på och grejar med hundarnas hemsidor. Därimellan så tränar jag lite rallylydnad med Lizzie, har ju anmält oss till en tävling i Uppsala i januari. Skall bli spännande och se hur det går. Men hon har börjat pipa när jag skall ha henne och sitta framför mig, det var ju inte så roligt.


Men nu till saken, jag var in till Anki och hämtade en utmaning, såg samma inne hos Astrid också. Man skulle skriva tre saker i tre olika kategorier som man ville ha i julklapp. Här kommer då min julklappslista :


Tre hårda klappar:


Ny tv

Ny stekpanna

En skiva, Lena o Orup


Tre mjuka klappar:


Nya fårskinnstofflor

Tröja

Handskar


Tre viktiga klappar


Att alla i min familj får vara friska

Att alla på jorden får leva i fred

Att lågkonjukturen skall vända innan halva landet är arbetslösa


Den som vill får anta utmaningen.


Få se om vi nästa vecka får reda på vilka som får gå. För egen del är jag inte nå orolig eftersom jag ser det som en ny möjlighet. Dessutom börjar min kropp bli ganska slut, orkar inte slita och dra nå mer. Vill gärna ha ett jobb nu som inte är så fysiskt ansträngande, skulle verkligen behöva det om jag skall orka hålla på till pensionen. Som jag känner det nu så skulle jag nog bli ganska så besviken om jag inte var med bland dom som får gå. Situationen är ju helt annorlunda mot förra gången vi blev varslade.




 

 
 
Susanne

Susanne

9 december 2008 21:29

Halloj det var ju tur det var pipa Lizzie gjorde och inget annat:-) Har ju varit mycket sådant nu den sista veckan på Målarboden.Och helt underbara bilder har du tagit vackra verkligen i kväll har vi riktig tjocka påminner lite om ett spökland
Kramen Susanne

http://www.snoddas.bloggagratis.se

 
Susanne

Susanne

9 december 2008 21:32

Vi har inte bestämmt hur länge vi blir i Falun men känner jag gubben rätt så vill ha nog hem ganska så snart trots att vi är lediga mellan Jul oh Nyår. Men visst jag kan ju försöka klämma in något så jag hinner träffa er vore ju jättekul. Men vi hörs närmare om detta kramen Susanne

http://www.snoddas.bloggagratis.se

 
Reneth

Reneth

10 december 2008 01:20

Hoppas att det blir bra med jobbet så att du får ett kanonbra ett som du håller för.

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Helén

Helén

10 december 2008 19:28

heij.. Ok, hoppas du ändå får vara kvar då.. om än du känner att det är tungt nu.. nog hade man väl alltid velat ha ett jobb man gärna vill jobba med å inte fysiskt tungt.. men jag trivs ändå ganska så bra..emellanåt är de jättetungt, oftast lugnt.

SÅ roligt me utmaningen.. klappar blir de inga till vuxna här.. å ytterst få till barnen me.. ganska stramat denna julen, men så är de ju hos många.
Å dum som man är så börjar man ju i slutet på året.. jaja, man lär sig nog aldrig ändå.

Hoppas du får en härlig kväll.. ha de gött.kram på dej å goovoffsarna.. Helén.

http://helanshala.blogspot.com

 
Astríd

Astríd

12 december 2008 08:36

Men så skönt att det kanske kommer något positivt ur att du ev. får gå.
Så vackra snöbilder du har tagit.
Här snöar det nu och är fyra grader kallt.
Måndag morgon hade vi minus 21.
Ha nu en God Julmånad

http://www.astridla.com

 
Helan

Helan

12 december 2008 08:56

Halloj..

Tack, du e goo du.. Joo, de är ju så goa..nu sover alla, efter maten å rastningen..skönt, då får matte lite ro.
Idag ska de bli lite klapp-shopping.. eller egentligen bara en klapp.. sen ska vi väl å handla i em, då krille slutar.

Ok, jag tycker Fodax är otroligt bra.. mina tjejer har varit lite matvägrare till å från, men nu då jag ger dom fodax blandat me fodret så är det ALDRIG nån vägran.. men jag ger nu bara varannan dag.. de har gått upp jättebra i vikt, de var ju lite små i somras, så de behövde verkligen få upp hullet..nu är t om pälsen blankare igen, nu är de såå fina.
Lily äter å frodas som bara den, får väl se hur hon kommer bli sen, vet inte hur jag ska göra OM jag ska fortsätta mer me utställning, testa, eller om jag lägger ner det.. de kan bli ganska mycket om man väl börjar. Åsså är ju inte hela familjen me på det, så då sporrar de inte direkt.

Menmen..vi får se.
Hoppas du har de bra annars.. jobba lugnt me dina gooskitar, å nospözz från mej å mina tjejer.. kram på dej. Helén.

http://low2biastar.blogspot.com

 
"Bettan"

"Bettan"

13 december 2008 01:20

Jag smyger runt här inne hos dig. För att tacka för dina inlägg. Önskar er en fin lucia helg & var rädda om er.
Kram din vän Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
lotta

lotta

13 december 2008 10:20

visst är det vackert i Dalarna nu ;) Jag bor här med!! SÅ mycket snö! Jättefina bilder i inlägget nedan!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards