Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 13 december 2008

Lucia hos Kolmårdens vargar

Av Marru - 13 december 2008 20:06

Okej, dom lussade ju inte för oss. Men de var ena riktigt härliga varelser vi träffade alla fall. Men vi såg också en lucia idag. Vi stannade till i Katrineholm på vägen ner, hamnade på ICA eftersom det inte fanns nåt annat fikaställe  som hade öppet. Men på ICA fanns det massor med folk, och de bjöd på gratis fika. Fast det var ju inget för mig eftersom jag inte gillar saffransbullar. Men jag köpte en underbart god morotskaka. Här är deras lucia, flickorna sjöng väldigt bra.



Vi satt där ett tag och fikade och pratade, bla om situationen på jobbet. Vad vi skall hitta på om vi får (måste) gå. Sen fortsatte vi resan till vargarna. Kan inte säga annat än vilka otroliga hus dom har efter vägen inne i Kolmården. När vi kom fram så hade vi samling, sen fick vi åka med egna bilar efter en guide in till området där varghänget var. Vi fick en liten introduktion över hur vargarna kommer att bete sig när vi kommer in till dom. Vi fick inte ta med oss nåt som var löst, tex handskar. Örhängen fick man också ta av sig om man hade stora, men jag hade tagit mina hemma redan. Är alltid orolig att nåt skall fastna i örhängena och slita loss dom, tom när jag går till frissan så åker dom av. Kameror skulle vi också hålla i ordentligt, finns tydligen dom som svalt en hel kamera :-o.


När vi kom in i hänget så blev vi rejält pussade av alla vargar. Här lite bilder av sötnosarna.






Det var 4 hanvargar i hägnet. Bossen av dom alla heter Tromb. Sen hade vi en stackare som var lägst i rang, Atlas, han hade tydligen uppfört sig illa idag så som straff fick han inte alls komma och hälsa på oss utan fick ligga på ett ställe hela tiden. Tyckte lite synd om han som inte fick komma till oss och gosa, för dom tyckte väldigt mycket om att gosa. Men han fick tyvärr inte vara med, det hade alfahanen bestämt.

 


Om man satt sig på huk så kom de fram till en och ville bli klappade, men det blev lite jobbigt att sitta på huk i en timme. Men lite klappar och pussar blev det. Nu är det ju lite svårt att få bilder på sig själv, men jag lånade ut kameran en sväng *S*. Så att jag fick nån bild alla fall.


Har ni inte gjort det här förut så gör det. Man kan boka in sig så man kommer med en grupp, eller så kan man boka en hel grupp.



 

 
 
lotta

lotta

13 december 2008 21:38

halloj. Vad lustigt att ni vart där :)
Vad sännande att vara inne hos vargarna, fast lite läbbigt skulle jag nog tycka ! Kul att få på bild här hos Er!!

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

14 december 2008 07:54

Oj, vilken upplevelse att få klappa vargarna. Ska visa dessa bilder för dottern. Hon älskar dessa ståtliga djur..
Kram

http://hemmahoslillamig.blogspot.com

 
Jill

Jill

14 december 2008 08:13

Ja visst var det kul allt!! Imorgon kommer domen vi väntar på Jippie eller!! ha det bra idag på jobbet :)

http://hundarnaojill.dinstudio.se

 
Anki Enbom

Anki Enbom

14 december 2008 09:22

Hejsan vännen!
Måste kännas helt underbart och mäktigt att komma så nära en varg och samtidigt få klappa dem :) Förstår att det måste ha varit jobbigt att sitta på huk så länge, men det var det säkert värt :)
Hoppas du klarar dig kvar på jobbet.Så jobbigt i dessa tider. Själv klarade jag julfesten med det var med nöd och näppe *s*
Hittade kläder, men blev lite för mycket av det goda på festen om du förstår *s*
Kram och trevlig advent

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Viktoria

Viktoria

14 december 2008 09:48

Fantastiskt! Och i en flock dessutom! Bilden är oslagbar!

http://shetland-sheepdog-gardenia-gardens.blogspot

 
Cina

Cina

14 december 2008 11:04

WOW så härligt att få sitta så där o klappa på en varg. Jag tycker att de e enormt vackra djur!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Agneta

Agneta

15 december 2008 10:18

Ohh! Marketta vad jag blir avundsjuk på dig.... Tänk att få besöka en vargflock. Fina bilder har du också tagit på ditt "Stedwyn-gäng". Dom blå tjejerna är såå fina. Hoppas det ordnar sig med jobbet.

Hälsningar Agneta o The Dark Ladies, Tess o Maija

http://www.simplesite.com/beyondbelief

 
Reneth

Reneth

15 december 2008 14:49

Oh Marketta så härligt med besöket hos vargarna. Det måste har varit en kanonhärlig upplevelse. Träffade du Bea (Beatrice) som jobbar där också, eller var det någon annan där den dagen. Jättefina bilder.. tur att du lånade ut kameran så du fick den fina bilden på dig i varghägnet
Kramis
Reneth

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Ingen bild

Jill

15 december 2008 17:55

Ja nu syns vi den 12/1 :)

 
Susanne

Susanne

16 december 2008 11:41

Hallå vad jag blir avis avis avis jag vill ochså klappa dessa maffiga djur.
Så läska på du bara :-)
Jag bryr mig inte ändå HM
Ha det gött Kram Susanne

http://www.snoddas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

missy

16 december 2008 13:31

Va fint

 
Annelie

Annelie

17 december 2008 12:24

Men wow så läckert.. Jag blir helt tagen av det du skriver om mötet, och bilderna! Mäktigt. Alfahannen, ja vad säger man, vilken ledare..! Vargarnas språk, hundarnas språk, vi har nog mycket att lära där! //Annelie

http://annelieh.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards