Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 18 december 2008

En vanlig dag numera

Av Marru - 18 december 2008 16:04

Idag så gick jag morgonpromenaden med Micki och Farina. Vi brukar ju byta hundar, maken och jag. Fast för det mesta så har jag med mig Lizzie. Hon såg så ledsen ut när jag gick ut med Micki och Farina. Precis som om hon sa, mamma, har du glömt mig? Men det är bara och vara hård och stänga dörren och gå. Sen var det dags för mat, ja inte på en gång efter promenaden förstås, det är ju inte bra för lilla magen. Men det tog ett tag och tina upp den, hade ju haft den i kylskåpet över natten, men det var hårt fortfarande. Ja, vi har gått över till färskfoder igen. Det var ju lite problem med att få alla och äta torrfoder. Torrfoder kan vara bra och ta till när man skall åka bort, men annars får de äta färskfoder. Nu har vi ju sån tur att det är en butik i närheten av oss som har börjat sälja Bravo. Det är ju inte likadant som Klass, det luktar inte lika illa. Förhoppningsvis går dom inte upp så mycket i vikt av den heller. Klass har ju vom, men Bravo finns att välja med eller utan vom. Tydligen skall vomen ha väldigt hög halt fett i sig.


Sen var maken ut och tränade lite med Clara. När han kom in fick han gå ut igen, då fick han agera skylthållare och Lizzie och mig *S*. Så vi gick genom några rallylydnadsmoment på parkeringen. Vi skall ju snart iväg och tävla. Fast först har vi en agilitytävling i Norberg. Sen har jag anmält oss till en inofficiell utställning i Malung. Har också anmält Lizzie till en lätt spårkurs över en helg.


Vi har för övrigt bokat tid till höftledsröntgen åt systrarna blå. Det blir nästa månad det. Skall bli spännande och se vad det blir för resultat. Lizzie har ju inte fått hoppa så mycket än, bara några hopp när vi har tränat agility med Micki och Farina. Clara har det varit ännu mindre med.


Jag har fått en ny kamera i förra veckan. Jag ville ju egentligen ha en systemkamera. Men man måste ju tänka på att båda skall kunna använda den, men jag fick tips om en kamera som skulle vara väldigt bra. Men det är mycket kvar och lära sig med den. Tycker bilderna blir lite gryniga, fast bilderna med rörelse i är jag nöjd med. Med min gamla kamera såg man bara en massa rufs, man skulle inte tro att det var en hund en gång. Så här kommer ett litet smakprov med bilder med lite mera fart i.

 


 


 


 
 
Cina

Cina

18 december 2008 21:41

Kanonfina bilder man nästan er hur pälsen yr kring dina fina hundar!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

19 december 2008 08:21

Vilka mysiga bilder på vovvisarna.. Här kan jag ju bli sittande länge och titta ju:-)
Kram

http://hemmahoslillamig.blogspot.com

 
Reneth

Reneth

19 december 2008 09:17

Härliga bilder på hundarna i snön. Om du går in och kollar in min blogg från igår finns en länk från den 18/12 till en hunduppvisning i Finland. Jätterolig att se, många olika raser och så två mittlar också. De är ju inte fel ;)

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
missy

missy

19 december 2008 10:19

Vilken härlig bild :-d När jag bodde hemma med mamma hade vi en collie kille som hette Lassie.Inte så olik den beige du har

http://me-my-precious.bloggagratis.se

 
Anki Enbom

Anki Enbom

19 december 2008 11:02

Hejsan!
Hoppas verkligen att du inte behöver vänta så länge på din tidning. Jättefina bilder måste jag säga. Blir sugen på att köpa mig en liten nätt kamera. Systemkameran är så klumpig att bära med sig.
Passa på nu och njut av din ledighet. Det hade jag gjort :)
Kramen

http://www.ankiskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards