Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 31 december 2008

Tillbakablick

Av Marru - 31 december 2008 11:57

 


Jaha, då var det dags för årets sista dag då. Vad som har hänt under året då? Ja, inte speciellt mycket. Det började lugnt. Jobbade på som vanligt, tränade med hundarna, gick kurser med Lizzie på våren.  Nån liten utställning.


På sommaren hade vi årets höjdpunkt, världsutställningen, försök att skriva det där ordet snabbt om ni kan. Det är knappt att man klarar av det långsamt *S*. På Colliespecialen på Stäket fick Lizzie very good av den irländska domaren. På själv värlsdsutställningen på Älvsjömässan fick hon good av den danska domaren.  Men det var en rolig upplevelse, många nya vänner fick vi också, så det var kul.


Sen till hösten så fortsatte vi och träna. Lizzie tog brons och silver i hund i hand. Vi hade tävlingspremiär i rallylydnad, och det gick ganska bra för att vara första gången. Vi hade 64 poäng kvar av 100 när vi kom i mål.


Nu under vintern så har jag blivit uppsagd från mitt jobb på Virsbo stålrör efter 7 år där. Kan ju inte påstå att jag saknar det där stället. Tycker bara synd om dom som måste vara kvar, för dom kommer inte få det lätt. Fick man jobba hårt förut så får dom jobba ännu hårdare nu. Men nu går jag alla fall hemma med betalning ända fram till april.


Fast årets höjdpunkt var ändå vargarna. Vad länge jag drömt om att åka till Kolmården och träffa vargarna. Så i år när vi funderade vad vi skulle göra med trivselpengarna som man fick på jobbet för att göra nåt tillsammans, så var det en som sa. Vi åker till Kolmården och träffar vargarna, och det var ju några som hoppade på direkt. Det var jättekul, jag skulle gärna göra det igen. Här är en bild som jag fick från Madde, en jobbarkompis. Det är Pia som var vikarie hos oss under hösten och jag som hälsar på en varg här.



Så det var lite vad som hänt under året. Nästa år vet vi ju inget om än. Men Lizzie är anmäld på diverse kurser. Jag hoppas att vi får ihop våra 70 poäng under rallylydnadstävlingarna så att vi kommer upp i nästa nivå. Man skall klara 70 poäng under tre tävlingar. Sen hoppas jag att vi skall kunna göra våran lydnadspremiär i sommar, kanske nån inofficiell agilitytävling under hösten också. Lite utställningsframgångar skulle inte heller sitta helt fel.


Själv hoppas jag på att jag skall få ett trevligt jobb, gärna deltid på 6 timmar per dag. Skulle räcka alldeles lagomt för mig. Börjar ju komma lite till åren *S*.

 
 
Jill

Jill

31 december 2008 13:21

Gott Nytt År Kram

http://hundarnaojill.dinstudio.se

 
Anna

Anna

31 december 2008 14:09

Jättekul att läsa om ert år.

Gott slut och gott nytt !!

(ny blogg)

http://www.metrobloggen.se/aannaa

 
Cina

Cina

31 december 2008 15:09

Gott slut och GOTT NYTT ÅR 2009.

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

31 december 2008 15:14

Tusen tack för den fina bilden i min blogg:-)
Blev så glad för den.
Önskar dig ett Gott Nytt År!
Kram

http://hemmahoslillamig.blogspot.com

 
Gunilla

Gunilla

31 december 2008 15:36

GOTT NYTT ÅR till dig oxå!
Kram/Gunilla


http://gunillaskatter.blogg.se

 
Astrid

Astrid

31 december 2008 22:47

Gott Nytt År

http://www.astridla.com

 
Anki Enbom

Anki Enbom

1 januari 2009 09:59

Gott Nytt år!!!
Hoppas du hade trevligt och skoj när det nya året firades in. Roligt att de är fler som är lite tankspridda. Fick skratta gott åt ditt tekokande. Lovar att jag skulle kunnat ha gjort detsamma som dig *fniss*
Sköt om dig så hörs vi snart igen
Kramen

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Anki Enbom

Anki Enbom

1 januari 2009 10:45

Bara lilla tankspridda jag som kikar in igen.
Såg ditt inlägg om min nyborstade Julle först nu. Jo, du har alldeles rätt i att han har en sådan mjuk päls som tovar sig lätt.
Ser nyborstad ut en liten stund bara.
kram

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Susanne

Susanne

1 januari 2009 10:46

Vill önska ett GOTT NYTT ÅR och tacka för det året som har gått kram Susanne

http://www.snoddas.bloggagratis.se

 
Sussie & jyckar tre...

Sussie & jyckar tre...

1 januari 2009 11:58

God fortsättning på nya året, hoppas att ni får ett mycket bra år. Vilken fin nyårsbild du har skapat.

http://www.jyckarna.hundsida.se

 
Annmi

Annmi

1 januari 2009 13:26

Gott Nytt År...2009 ♥

http://annmisblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards