Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 5 januari 2009

Spelat idag

Av Marru - 5 januari 2009 19:46

Äntligen så fick vi tid och samla gänget och spela lite idag. Alltså spelmansgänget. Det var bara och plocka fram notpärmarna från bokhyllan och damma av dom.


Vad härligt det var och få spela lite tillsammans. Det är länge sen förra gången. Vi spelade ju en gång i veckan förut. Men sen blev det strul med Finska föreningen, och efter det har det blivit mer sällan. Men vi har träffats ibland. Sist vi var ut och spelade tillsammans var för ett par år sen på Bjursås-stämman.


Såklart så fick jag ju med mig fel noter. Jag hade en känsla av att sista notpärmen vi har haft var svart, men den enda svarta jag hittade var durspelsnoterna. Så jag roffade väl åt mig några pärmar när jag åkte hemmifrån. Inte en enda not var rätt, fick låna noter hela tiden *S*. Jag spelar ju också andra stämman i nästan alla låtar. Lite svåra att lära sig utantill. Har för övrigt väldigt svårt att komma ihåg låtar i huvudet. Sen om det är andra stämmor är det stört omöjligt. Därför spelar jag aldrig för folk, jag kan ju bara andra stämman av alla låtar *S*. Och hur bra låter det :-o. Fick leta efter den riktiga pärmen när jag kom hem. Den fick ju flytta på sig när akvariet flyttade in, men nu är den på plats. Kanske man skulle börja träna lite.


Skulle ha varit på möte på brukshundsklubben, men det fick vara nu. Var ju borta nästan hela dagen. Men nu skall jag sitta och titta på mannen som talar med hundar.

 
 
Helén

Helén

5 januari 2009 20:26

Heeij...hahahaha.. nee, vi e nog ganska virriga ibland båda 2 tror jag..hehe. Men de FÅÅÅR vi nog vara tycker jag.. de ska som vara lite så ibland.
Trist me din släkting som gått bort... beklagar sorgen.
Hoppas hon slapp lida, men alzeimers är ju på ett sätt å lida, både för den de rör å den anhörige. Vilken eländig sjukdom.

Hoppas du mår bra annars då? Här är de nog ganska så bra.. känner ganska lugnt nu, är ju ledig tills måndag nu. De behöver jag nog. Imorrn ska vi försöka få ut hundarna på skogsmark imorrn.. tyvärr har de släppt ut renarna där vi brukar vara me dom.. så vi får söka oss till andra betesmarker.. tyvärr. men de ska nog gå.
Sen ska vi å hälsa på syrran å lilys bror Zam, åsså har Lilys syster flyttat granne me syrran å Zam, hon heter Luna.. så de ska bli kul å se henne igen.
Ha de nu bra tjejen..kram på dej.. å voffsisarna..kram helan å flocken.

http://helanshala.blogspot.com

 
"Bettan"

"Bettan"

5 januari 2009 22:55

Wow, ja en del kan då både det ena & det andra :)
Kan tro att det var kul att få spela samman igen. Å även om det ibland blir att sitta i sin ensamhet & bara öva... Kan vara nog så avkopplande :)
Önskar dg en fin trettonhelg!
Kramis Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Bodil

Bodil

5 januari 2009 23:49

Nu blev jag nyfiken, vad spelar du för instrument?
Jag spelar piano, men alldeles för sällan, tiden räcker inte till.
Ha det gott, kram från
bodil

http://www.loggboken.info

 
Gunilla

Gunilla

6 januari 2009 02:38

Oj Marketta vad jag blir avundsjuk på dig när du skriver om att du spelar dragspel. Har jag säkert sagt tidigare. Min mamma spelade ju lite dragspel lite till "husbehov" eller vad det heter, när hon var ung. Tycker att dragspelsmusik är så fint att lyssna på.
Jaha ni har haft -20* där ni bor, hugaligen så kallt :( BRRR
Här ska det tydligen bli frmmåt -15 grader på onsdag, oj nu är det vinter.

Verkligen tråkigt med din släkting som har gått bort. Min Kära Mamma gick ju bort för snart 10 år sedan, så det är tomt efter henne fortfarande. Pappa lever ju fortfarande iaf. Tråkigt med dessa sjukdommar.
Nu ska jag snart lägga mig, min dotter kommer över en sväng i morgon. Var ett tag sedan hon var här nu.
Kram/Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
Jill

Jill

6 januari 2009 07:14

Tråkigt att dina nära går över men ibland kan det vara bättre för dem, och även för oss som finns kvar. Vila i frid!!

Jag talar inte om att jag ska tävla då jag inte vill ha publik... Hihi... Men det klart kanske?? Ska ev tävla den 15 feb i Fagersta?? Ha de bra och ta hand om dig snart syns vi på bruket :(

http://hundarnaojill.dinstudio.se

 
Cina

Cina

6 januari 2009 11:34

Mysigt när man kan träffas o spela lite!
Dragspel är fint tycker jag!
Min farbror spelar dragspel han var med i Köpings dragspelsklubb vet jag.

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Astrid

Astrid

6 januari 2009 13:56

OOOps spelar du dragspel. Min pappa spelade dragspel och även vår son har lärt sig för han fick ju ett dragspel av morfar.
Så kul.Jag kan inte spela.Jojag kan spela kort.

http://www.astridla.com

 
Reneth

Reneth

6 januari 2009 15:25

Härligt med dragspelsjam.. Min största tjej kan spela dragspel. Fast hon har huvudinstrument piano. Men att spela och sjunga tillsammans är himla roligt..

Kramis
Reneth

http://www.svenssonstassavtryck.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards