Colliekompisarna

Alla inlägg den 11 januari 2009

Av Marru - 11 januari 2009 19:43

Jaha, imorgon skall man åka till det där stålrör och träffa det här företaget som skall hjälpa oss att fixa nytt jobb.  Vi får väl se vad det blir. Verkar som om vi får vara där i flera dagar :-(. Jag har då inte tänkt åka 9 mil för att sitta där och harva. Bensin är dyrt, och nu har man ju bara grundlön. Tänker då inte offra 3000 på bensin. Speciellt nu när bensinpriset är på uppgång igen.


Har också hört att företaget tänker kräva att vi skall jobba uppsägingstiden ut. Det får vi nog se hur det blir med den saken imorgon. Här har man fått gå därifrån, inte ett tack har man fått ens för att man slet arslet av sig. Nu tror dom att vi jublar av glädje inför tanken att jobba. Pratade med våran fackliga ordförande, och hon tyckte man skulle jobba för då hade man chansen att bli återanställd ifall det vänder. Och att man skulle tänka sig för vad man säger när man får höra det.  Det sa hon till fel person. Jag vill inte bli återanställd. Det finns faktiskt en värld utanför Virsbo, fast en del verkar inte ha förstått det. Så jag sitter här och funderar på vad jag skall säga, kanske ber jag dom att fara åt h-e.


Nej, nu är det dags och sluta. Känner att jag börjar bli på dåligt humör igen *S*. Synd och förstöra en söndagskväll.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards