Colliekompisarna

Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Marru - 16 januari 2009 18:56

Tänkte berätta om en händelse när jag körde buss. Nu blir det tjatigt med bussarna *S*.


Det var på turen till Torneå. Det var andra sommaren, och jag skulle köra årets första tur. Det var nån gång i maj. Jag var lite krasslig när jag åkte, men jag åkte alla fall. När jag kommer fram till Torneå och går in på hotellet, säger portieren "har ni redan börjat köra, vi som har fullbokat inatt". Jaha, det var ju bara för dom och börja fundera vad dom skulle göra av mig. Vid det laget var jag ganska dålig, hade feber och hostade. Så jag fick gå till baren och vänta. Fick mig en bricka med mackor och te med honung. Till slut bestämdes det att jag skulle sova över hos portieren. Han skulle ju alla fall jobba hela natten, och sluta vid den tiden det var dags för mig att åka. Fast jag fick ju ingen hotellfrukost. Frukosten brukade dom komma in med nån gång under morgonen innan vi vaknade, så när jag gick upp stod det alltid en bricka med frukost på bordet.


Bussen startade 5.15 på morgonen från Torneå. Den här gången var det ingen som klev på där, så jag fortsatte mot Kemi. Det var lite småkyligt och det småduggade. Det var nyasfalterat så det var lite småhalt kände jag. Efter ett tag så kommer det en vit Merca och blåser förbi. I den satt det ett gäng unga killar som såg mig bakom ratten och bestämde sig för att spela ett spratt. Så de saktade ner fart så att jag var tvungen att köra om dom till slut. Efter ett tag ser jag dom i backspegeln igen. De åker förbi, och ut genom sidorutorna sticker det ut 2 st nakna rumpor. Undrar om dom frös *S*, kallt, duggregn och en hastighet på säkert 110 km/h när de åkte förbi mig.


Efter ett tag ser jag bilen stå vid vägkanten. En av killarna står vid vägen och liftar, helt naken förutom en kepa på huvudet :-o. Jag trampar på gasen ännu mer. Sen gick det ett tag, men så kom dom bakom mig igen. Undrar vad dom har hittat på den här gången tänkte jag, och började bli bra irriterad. De åkte förbi, och i skuffen satt 2 av killarna och vinkade åt mig. Fullt påklädda, sen susade de vidare och jag såg dom inte mer.


Var förövrigt ganska dålig när jag åkte men vad gör man när man är 120 mil hemmifrån. Varje gång jag försökte prata fick jag ett hostanfall. Men hade alla fall tur att en jobbarkompis var på väg hem från semestern, så han fick ta över ratten resten av vägen. Lite får dom väl jobba för snålskjutsen.


En annan rolig händelse hände när jag åkte från staden där jag är född. Stod i en fyrvägskorsning, ser att det kommer en buss från motsatta hållet, och min farbror kör den. Så jag började vinka. Han trodde att jag viftade för att jag ville ha företräde så han släppte fram mig före. Gissa om han muttrade när han såg att det var jag. Det var det som var bra med den turen. Ibland kunde farfar och farmor när dom var in till stan stå på busstationen och vänta på mig. Det var kul att få se dom.


Jag körde till Finland 2 ggr i veckan, alltså åkte jag båt minst 4 ggr i veckan. Fick 200 timmar övertid på en sommar.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards