Colliekompisarna

Alla inlägg den 19 januari 2009

Av Marru - 19 januari 2009 21:17

Idag var det då den otäcka dagen, när Lizzie och Clara skulle höftledsröntgas. Det var verkligen kanonväder för en långtur *S*. Snön bara vräkte ner hela dagen och kvällen. Vi hade tid ganska sent på dagen, klockan 17. Men eftersom vi skulle åka en så lång väg så åkte vi hemifrån i god tid så vi var frammen en timme för tidigt. Men vi fick alla fall komma in på nästan en gång. Väl inne fick båda flickorna medel att de blev lite groggy. De ser faktiskt lite otäcka ut i ögonen fortfarande.


Sen blev det tillräckligt groggy för röntgen. Lizzie var den som blev först dåsig se de tog henne först. Maken fick gå in och hjälpa till med att hålla fast henne i frambenen. Jag stod ute med Clara. Det fanns ett litet fönster, så jag kunde kika in vad som hände hela tiden. Såg också även den stora tavlan där bilden kom upp i. Sist när jag har varit in på höftledsröntgen var med Micki i Västerås. Då fick de springa ut och framkalla bilden och sen titta på den. Var det inte bra så in och ta en ny, och framkalla igen. Men nu kom bilden upp på en gång nästan på bildskärmen där inne. Jag tittade på bilden först och tänkte att det där var en katastrof. Tyckte inte bilden såg alls ut som dom jag har sett i tidningarna, och som skulle vara bra. Men enligt veterinären såg allt kanonfint ut, han såg inget alls och anmärka på henne. De fick ta flera gånger på Lizzie, för de hade lite svårt att få henne rakt. Såg hur många bilder som helst där hon var alldeles sned. Men till slut så blev det rätt, och de lyfte ner henne och hon kom uthasande.


Sen blev det Claras tur. Med henne gick det mycket fortare. Tror det tog bara 3 eller 4 bilder på henne så var hon klar. Veterinären hittade inget att anmärka på hennes höfter heller. Han tyckte båda två såg kanonbra ut. Men det är ju kennelklubbens veterinär som har sista ordet i den saken. Förhoppningsvis kommer svaret på fredag. Skulle alla fall komma inom en vecka.


Båda 2 var jätteglada när dom kom ut till bilen och såg Micki och Farina som låg där och väntade på dem. De försökte tom hoppa sjäva in i bilen. Jag fick hjälpa till med bakändan. Nu på kvällen har de båda varit ute på bara en kort pinkvända, och nu ligger de båda 2 och sover. De är riktigt groggy *S*. Här en bild på båda. Lizzie ser riktigt pigg ut på bilden. Men jag lovar, hon är minst lika groggy som Clara. När jag stod och diskade så låg Lizzie i dörren och tittade lite anklagande på mig, som om hon ville säga "vad har du gjort med mig mamma?".


Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards