Colliekompisarna

Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Marru - 22 januari 2009 23:33

Ja, då blev min nya profilbild klar. Men jag är inte nöjd med den :-(. Den blev inte lika bra som den gamla. Ja, jag får göra en ny när jag får lite andra bilder på vissa hundar. Tuberna på Micki och Farina blev bra. Men systrarnas tuber blev ingen bra, men jag har inte heller så några bra kort på dom och göra tuber ifrån. Så ni får väl stå ut med denna tills vidare.

Av Marru - 22 januari 2009 22:16

Nu har jag varit till ridhuset och sett hur ett riktigt proffs tränar. Det ser så vackert ut när ett ekipage är så samspelt. Önskar att jag kom dit nångång. Men jag fick lite tips på hur vi skall börja. Så nu skall det tränas fritt följ så att vi får en sån där riktig kontakt.


Tackar Jill för tipsen, och den fina uppvisningen. Det var riktigt kul och se. Ni får väl göra ett besök hos Jill och se vad hon tränar. Den här gången var det lite mer folk och träna än förra gången.


Ett av Jills tips var när jag hade problem med Lizzie för hon ville ju gå med nosen i backen och äta hästskit hela tiden. Jag kallade då på henne Lizzie för jag trodde att jag skulle locka till mig henne. Men tydligen så tar hon det som beröm istället.  Alltså, när hon åt hästskit och jag sa Lizzie, så hade jag lika gärna kunnat säga duktig kicka. Så det blev och jobba med kontakt istället. Det skall gå, började känna mig riktigt motiverad. Faan att det skall vara natt nu och man snart skall sova *S*.


Undrar om man kan göra likadant när man tränar med hundar som jag gjorde när jag gick på yrkesförarskolan och skulle lära mig och backa med lastbil och släp, eller om det var en trailer, kommer inte ihåg det. Höll på en hel dag och det gick bara åt h-e hela tiden. Efter en sån dag så drömde jag hur man skulle göra, det gick kanonbra i drömmen. Så då gick jag och gjorde likadant nästa dag på skolan som i drömmen *S*.


Men nu skall jag fortsätta och göra min nya avatar. Kan ju inte ha en med bara 3 hundar när vi har 4. Annars blir Clara sur på mig snart.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards