Colliekompisarna

Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Marru - 2 februari 2009 22:14

Ja, idag skulle jag börja klockan 5. Men jag skulle vara med han jag var med 2 dagar förra veckan, men han hade fått dagens skift ändrat. Troligen pga att han var 2 heldagar med mig och skulle fått för mycket arbetstid. Så han slutade redan klockan 8 imorse, men jag fortsatte på annat. Det första vi gjorde var och körde en tur Ludvika-Blötberget-Saxdalen-Sunnansjö-Grangärde-Nyhammar-Sunnansjö-Ludvika. Det säger säkert inget till dom flesta av er. Men jag kan meddela att jag har varit ute på kostigar och åkt idag :-o. Vissa av vägarna var så smala att hade det kommit en lastbil så hade nån av oss fått backa. Ja, det beror ju till stor del på snön att det blivit så.


När vi kört den turen så var jag in och frågade vart jag skulle sen. Först sa han att jag skulle ta en stadstur, men sen frågade jag om det inte var bättre och ta Borlänge-turen så att jag fick lite kläder. Det var ju det vi skulle haft från början idag. Så då fick jag åka med till Borlänge. På den turen var ju allt sig likt, var bara en korsning som kommit till sen jag slutade.


Men när jag kom till Swebus depå i Borlänge, då började det roliga. Den ena efter den andra av mina gamla arbetskamrater från Esse trafik kom där. Det visade sig att några av dom satt på kontor. Det var jättekul att träffa dom, ja och en del kör buss fortfarande. Nästan alla kände igen mig fortfarande, förutom en som vi hade som trafikledare, jag gick förbi hans rum men han rörde inte en min. Gick förbi en gång till, ingen reaktion. Sen var jag med en annan gammal jobbarkompis och hämtade lite kläder. Fick 2 skjortor, en tröja, parkas, vindjacka, väst, slips och en väska. Byxor, kjol, jacka kommer senare, fanns inga hemma. Efter det tänkte att jag gör ett till försök. Men då var jag tvungen och säga åt han, "kommer du inte ihåg mig?". Då vaknade han till :-). Men det var så kul att se dom allihopa. Såg 6 personer som jobbade på Esse trafik idag, och några som jobbade för Linjebuss vid samma tid. Men tiden från Esse trafik saknar jag. Men Esse trafik finns inte mer. En av personerna jag träffade idag var dotter till mannen som startade Esse trafik för säkert en 60 år sen. Namnet Esse trafik hade han tagit från sitt namn, Eriksson Sven Sven Eriksson. Några av mina gamla arbetskamrater planerar en fest till sommaren, då skall det bli en Esse-fest. Jättekul. Det är ju 10 år sen en del av oss slutade. Det är 10 år sen Esse trafik blev Dalabuss istället. Oj, nu blev jag riktigt nostaglisk.


Sen kom han som jag åkte med till Borlänge och hämtade mig och vi åkte tillbaka till Ludvika. Återigen in och frågade vart jag skulle. Ja, jag kunde åka med 3 vändor till Grängesberg. Men nu vart det bara 2 så jag inte fick för mycket arbetstid.


Nu på kvällen har vi suttit och tittat på bilder på internet på hur man gör en slipsknut. Det var ju alltid pappa som gjorde knuten till mig förut. Visserligen hade jag kunnat ta en scarf, men jag har alltid haft slips på vintern. Skyddar lite för halsen.


Hade en massa mail som väntade också när jag kom hem, återigen. En del var av mindre trevlig sort. Om du läser det här min vän, du vet säkert vem jag menar. Tänker på dig, när du än behöver prata ut så behöver du höra av dig. Kramizzar i massor.



Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards