Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 4 februari 2009

Lungt idag!

Av Marru - 4 februari 2009 19:20

Idag har det varit ganska lungt. Har lullat runt några vändor på Saxdalen, Sunnansjö, Grangärde och Grängesbert. Jag börjar ha koll på läget där. Imorgon skall jag ut på en stadslinje med en gammal kollega, ja eller en som jag känner sen förut.


Idag hade jag istället ställt klockan en kvart för tidigt, men ändå höll jag på att komma försent. Lizzie gick efter mig hela morgonen och såg så olycklig ut. När jag skulle åka satt hon sig i halsen och tittade med ögon som såg lite fuktiga ut, som om hon var ledsen. Då blev jag också ledsen, men vad gör man. Har ju inget val, skall vi ha mat på bordet så måste jag jobba.


Men om en dryg vecka börjar Lizzie och jag på agilitykurs. Vi skall vara i Norberg i Nordansjö där kennelklubben brukar ha sina tävlingar. Hoppas bara det inte är så kallt. Sen ett par veckor senare börjar vi med våran allmänlydnadskurs. Kul att det börjar hända saker nu.

 
 
Reneth

Reneth

5 februari 2009 10:20

Härligt med alla busslinjer och gamla/nya kompisar du får träffa. Kul med agilitykurs :) Gubben och Iddi ska också gå den sista delen av sin kurs i vår. Kanske får han börja med att ta med sig Jaffa. Iddi ska vila minst 75 dagar efter valpningen oavsett resultatet står det på SKKs hemsida. Man vill ju ha kollen du vet.
Kramis
Reneth i valplådan

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Helén

Helén

5 februari 2009 11:59

Heeij.. nee, så trist å åka iväg då de är ledsna, känner igen den minen. Å Lowiz kan verkligen se ledsen å lidande ut.. huvva.

Men de var ju klokt å göra så me datorn å programmen.. tror de blir nåt liknande här nu.. har beställt en xtern hårddisk på 500gb, så nog ska vi väl klara oss ett bra tag nu.
Hoppas allt annars är bra, går de bra me jobbet då?
Önskar dej å flocken en fin Torsdag, nu ska jag proppa i mej lite lätt lunch å sen göra lite nytta då man ÄNTLIGEN är en dag ledig..kram Helan.

http://helanshala.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards