Colliekompisarna

Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Marru - 25 februari 2009 19:02

Idag var vi till kennelklubben igen. Vi missade ju kursen i måndags pga en upptakt till en allmänlydnadskurs vi skall gå. Så vi fick åka dit idag istället för de skulle vara öppet hus. Det kom ju inte så mycket folk dit, de flesta var såna som gick kursen och missade nån gång.


Idag körde vi olika kombinationer med hopphinder, vi tränade med andra ord handling. Nu menar jag ju inte att man lär sig att shoppa i affär, utan man lär sig visa hunden vart den skall. Vi började med några hopphinder och ökade på, och började på ett annat ställe nästa gång och ökade på och till slut så körde vi hela banan. Lizzie har verkligen förstått vad det går ut på. Det är nog egentligen mig allt hänger på nu, att jag visar henne tydligt var hon skall.  Idag visade Lizzie att hon har sug på att gå framåt också. Så jag är mer än nöjd med denna kurs, synd bara att den skall vara slut snart. Men då får jag åka och träna istället. Till våren blir det en tävlingskurs.


Så var det gungan då, idag så gick hon upp utan att krångla nåt, utan raka vägen upp. Men vi började inte bråka med nåt annat, utan i början så lyfte jag ner henne, sen när vi gjort det några gånger, så släppte vi ner gungan ganska snabbt men utan att det slog i. Så vi har gjort framsteg där också.


Imorgon skall jag jobba 3 timmar på morgonen, sen skall jag till Ludvika hälsan för hälsokontroll på order från Swebus. Hujedamej, jag som hatar blodprov, då får man högt blodtryck igen då. Samma sak varje gång, först skall dom sticka hål i en, sen ojar dom oj, vad högt blodtryck du har. Är det så konstigt när dom kommer med såna otäcka nålar :-(.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards