Colliekompisarna

Alla inlägg den 26 februari 2009

Av Marru - 26 februari 2009 16:54

Sitter hemma ensam med Lizzie och väntar på att det blir dags och åka på agilityn. Maken tog dom andra tre och stack iväg till Ludvika på hundträff. Han hann precis åka hemmifrån när min mobil ringer. Jag såg på numret och tänkte för mig själv "inte nu igen". Jag svarar och i andra ändan så hör jag "Hej, jag heter xxxxxx och jag ringer för Dala-demokraten". Då fick jag nog och sa åt henne, att det ringde en i förrgår också. Frågade om de hade nån lista de gick efter, och om dom kunde ta bort mig från denna förbaskade lista, för det börjar bli irriterande när dom ringer flera gånger i månaden. Men nu var det då droppen, 2 ggr under samma vecka. Kan man bli arg för mindre eller.


Maken och jag var tidigare idag till Ludvika och köpte lite nya fiskar och växter till akvariet. Det blev nån guppy, nån molly, och 10 st lykttetror tror jag dom hette. De har en prick som lyser vid ögat och en vid stjärten. De simmar helst upptill i akvariet, medan neontetrorna simmar nertill. Så dom kompletterar varandra bra.


Jag var för övrigt iväg på hälsokontroll idag. Alla nyanställda på Swebus måste göra det. Jag sa på en gång när jag kom dit, att det är lika bra dom sticker i fingret på en gång så att blodtrycket har en chans att åka ner innan jag skall hem. För det har alltid varit så att jag har fått högt blodtryck när jag varit på en sån, och det har gått ner när jag varit in nästa gång för att kolla blodtrycket. Nu var det ju högt igen, men jag skall alla fall in på måndag och ta nya prover. Tänker hålla ett öga på blodtrycket nu under helgen. Har ju en mätare hemma. Skall nu jag också åka på denna förbannelse. Jag har hittills varit den enda på pappas sida av släkten som inte har haft det. Alla mina kusiner har drabbats av det för länge sen, ändå så är jag äldst av oss. Den som kommer efter mig är 5 år yngre, och han har haft högt blodtryck i flera år redan.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards