Colliekompisarna

Alla inlägg den 27 februari 2009

Av Marru - 27 februari 2009 22:24

Jösses vilken dag det har varit idag. Imorse när jag började så var jag till garaget och tog bussen jag skulle ha. Åkte med den en vända till Smedjebacken och Grängesberg. Sen skulle jag ha rast, men var tvungen att tömma bussen eftersom nästa skulle ha den. Gick in för rasten, kollar vad jag skall ha för buss nästa gång. Det var tydligen samma buss som före rasten så jag åkte en till vända till Smedjebacken med den. Sen var det dags och tömma den, för ett litet uppehåll.


Jaha, efter uppehållet var det dags till garagen för att hämta nästa buss. Vilken cirkus det blev för att få upp dörren på den bussen. Dörrarna går ju på luft. För det mesta är det väl så att luften går ur bussarna så det är bara och skjuta upp dörren. Men den här bussen hade en luftslang ikopplad. Ibland kan det bli nåt fel med knapparna och man kommer inte in i bussen. Det har faktiskt hänt att man fått upp dörren i bussen, och när man suttit i den och gasat upp lufttrycket, då har man inte kommit ut ur den. Jaja, det var en annan historia. Jag åkte en vända till Smedjebacken med denna buss. Sen hade jag rast igen.


Efter rasten var det dags igen för att hämta buss nr 3 för dagen. Den körde jag med i 2 timmar, några lokallinjer inne i stan. Sen blev det en kvarts paus. Nu blev det dags och hoppa i buss nr 4, och köra ett par timmar till på stan. Så efter 4 bussar är det dags och äntligen få gå hem.  Saknar den tiden när man kunde ha en buss hela dagen, man kunde sprida ut sina grejer hur man ville *S*. Det var tider det. Men det är lite krångligt och hålla på så. Bla med förarstolen, alla sitter ju inte likadant. Så det blir ett himla letande efter knapparna. Ja, så kan en dag se ut för en busschaufför.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards