Colliekompisarna

Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Marru - 5 mars 2009 21:57

Jaha, då var våran agilitykurs slut. Känns lite trist, det har ju gått så jättebra med Lizzie. Det enda problemet vi har är gungan, och vi har kommit fram till att det inte är när den dunsar ner i backen. För det reagerar hon inte ens på att den slår ner. Det måste vara det när gungan börjar gå ner, hon tycker den biten är obehaglig. Vi får väl hoppas att vi kommer över den nångång. Men jag tänker alla fall åka och träna dom gånger jag kan, de har ju inomhusträning 2 ggr i veckan, och kan jag åka 2 gånger så gör jag det.


Igår så hade vi allmänlydnadskursen. Vi började med att vänja hundarna vid varandra genom att gå förbi framför dom andra hundarna. Sen gick vi slalom mellan konerna, gjorde lite inkallning, sen bytte vi leksak mot godis mm. När vi hållt på med det så gick vi in och fikade och pratade genom läxan i allmänlydnadsboken.


Idag har jag jobbat, skiftet jag hade idag skulle vara perfekt för mig. Skulle kunna ha det jämt. Arbetstid 5.16-8.36 och 13.00-16.10 Kunde det bli bättre, dessutom så är man ju hemmavid så på uppehållet kan man vara hemma, passa på att gå ut med hundarna, träna lite och laga mat. Det där arbetspasset på morgonen och eftermiddagen märks ju knappt att man jobbat. Imorgon har jag ett långt pass, men kommer alla fall hem 1 timme på förmiddagen. Helgen är jag ledig. Skall bli skönt, ligger efter med mycket roliga psp-uppgifter igen.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards