Colliekompisarna

Alla inlägg den 9 mars 2009

Av Marru - 9 mars 2009 21:31

Idag så har vi varit på agilityträning igen. Vi körde lite banor, slalom. Sen försökte jag få henne att dra på tunneln, men dit har hon inte nå riktigt drag än. Hon går ju genom, men det är inget jihooo, en tunnel och snabbt igenom. Utan hade det varit tävling så hade det blivit vägran flera gånger eftersom jag får visa flera gånger. Men det kommer väl med farten. Men hon hade några hopphinderskombinationer som hon fick ett väldigt drag på. Ja, gungan håller vi också på att tragglar med fortfarande. Nån som har nå bra tips på den. Vi vet inte riktigt vad som är hennes problem. Hon är inte så värst berörd av smällen. Vi funderade på om det kunde vara att hon tycker det är otäckt när den vippar, eller om hon blir störd av alla andra hundar som springer runt omkring och håller på med annat samtidigt. Men det kommer väl det också med tiden.


Innan vi började så gick jag och tittade på tävlingsinbjudningarna som satt på dörren. De har en tävling på långfredagen, och jag var lite sugen. Men jag tänkte att det blir ingen tävling förräns vi får klartecken från Kicki. Och innan vi slutar säger Kicki, ni kan väl tävla på långfredagen. För Lizzie kan ju hindrena, bortsett från gungan då. Nu behöver hon få miljöträning från en tävling. Vad är det bästa och börja på än en inofficiell, ja det kommer nog bli mycket inofficiella före en officiell. Så på långfredagen skall Lizzie ha sin agilitypremiär i hoppklass. Tror Micki skall få följa med och tävla då, men jag måste nog ta med han på nån träning innan så vi får se hur det går med han.

Av Marru - 9 mars 2009 10:20

har jag kommit till den punkten att jag hatar allt vad bussar heter :-(. Skall det vara strul varenda j-a morgon. Vad var det idag då? Startade bussen, slängde in mina grejer, sen gick jag och starta upp dom andra bussarna. När min buss hade fått tillräckligt med luft, så provade jag och öppna dörren. Nähä, såklart skulle det inte gå, det hade ju varit för bra för att vara sant. Provade dom andra bussarna jag startat upp, samma visa med dom. Dörrarna gick inte upp. Så då fick jag ringa upp den som skulle börja efter mig så att han åkte hemmifrån tidigare. Sen fick vi göra så att vi släppte luften, jag gick in i bussen, sen släppte han på luften igen, jag väntade ett tag inne i bussen, sen öppnade jag dörren från insidan. Samma sak med dom andra bussarna.


Ibland kan det bli så roligt också, att om man sitter kvar i bussen och gasar upp lufttrycket och dörren går igen, då går dörren inte att öppna från insidan. Då får nån från utsidan göra det. Det har jag inte råkat för än, men jag lovar, det kommer förr än jag anar.


Sen 10 minuter sen åker jag iväg på min första tur, och det säger tööööt, tööööt i bussen. Men jag tänkte att det tystnar väl snart, det gjorde det förra gången innan jag kom till första hållplatsen. Nä det gjorde det inte, så jag fortsatte för jag tänkte att det tystnar när trycket blir tillräckligt högt. Men inte tystnade fanskapet på hela turen, utan jag åkte från Söderbärke till Smedjebacken sen vidare till Ludvika och lyssnade på töööööt, töööööt hela tiden. Ringde till jouren och sa att jag hade problem att om nån från verkstaden kunde titta på det. När jag kom till Ludvika och kom fram till garaget då kom bussen fram till att nu räcker det med töööööt, töööööt.


Så tänk er noga för innan ni bestämmer er för att bli busschaufför. Nu har jag några timmars uppehåll, hoppas trycket håller i sig tills jag börjar igen så jag slipper samma cirkus efter rasten.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards