Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 12 mars 2009

Dagens agilityträning!

Av Marru - 12 mars 2009 22:09

Ja, den blev väldigt kort idag eftersom de började bygga på banor inför helgens tävling. Jaja, vi får väl hoppas att vi kan träna nåt nästa vecka. Vi fortsätter och tragglar med gungan tillsammans med Lizzie. Slalomet går ganska hyfsat. Ibland går den perfekt, ibland går det sisådär.  Vi har inget riktigt drag mot tunnlarna än. Men hon följer min hand jättebra, bara jag har förstånd att visa rätt med den handen.


Hade med mig Micki också idag. Säger bara suck. Det var noll koncentration, han bara hoppade jämfota och skällde. Vet inte om det beror på att han inte kört. Tunnlarna ville han inte gå genom, vet inte vad han höll på med, han har aldrig haft problem med tunnlar förut. Möjligen berodde det på att han hamnade på fel sida eftersom han är fotfixerad fortfarande fast jag har haft han på min högra sida dom sista åren vi varit ute och gått. Fast det är klart, han har ju aldrig gjort nåt annat än gått på min högra sida. Så jag börjar nog luta lite mig åt det hållet att han kan nog få pension från det hela. Att vi tränar med han och Farina på sommaren när vi kan göra det ute, och när vi är helt ensamma på banan och tränar.


Vet inte hur jag skall göra, om jag skall göra ett försök med han nästa vecka eller om jag skall koncentrera mig på att få en bra agilityhund av Lizzie. Tyvärr så vann jag ingen bok i tävlingen på hundbloggen, så jag blev tvungen att beställa den själv från Canis. Tror det följde med agilitybok av bara farten *S*.



 
 
Astrid

Astrid

13 mars 2009 17:47

Aj då vann du ingen bok.Jag brukar aldrig vinna.Förstår inte hur man ska bära sig åt.
Men... det sade också alltid mamma tills hon vann 50.000
Då fick hon nästan panik hon visste inte vad hon skulle göra med så mycket pengar
Men hon fick ett år med så otroligt mycket pegar

http://dagbok.astridla.com/#home

 
Jill

Jill

14 mars 2009 07:14

Visst måste agility tävlingarna ligga utanför Norberg om jag fattat det rätt??

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Eva

Eva

14 mars 2009 07:46

Vad synd att du inte vann någon bok.
Ne, det blir inte lättare med åren. Hon är ju 16 år nu. Men allt brukar lösa sig på ett eller annat sätt:-)
Kram

http://hemmahoslillamig.blogspot.com

 
Maria

Maria

14 mars 2009 09:55

Jo Lajka fäller men tror Moa är boven i dramat.
Hon fäller inte hon ömsar päls skulle jag tro.
Hon har inte många strån kvar och dom hon hade bjöd hon gärna med sig av när hon satt nära nära nära i soffan.
*hehe*

http://rostebos.blogg.se

 
annmi

annmi

14 mars 2009 10:38

Synd att du inte Vann boken....
Fast bra at de gick att beställa den &..AQgility är ju bara såå roligt! :)

Lycka Till!

http://annmisblogg.blogspot.com

 
Bettan/Lövstugan

Bettan/Lövstugan

14 mars 2009 11:48

Det var ju tur att boken fanns att köpa då... hihi

Hur du än bestämmer dig för att göra med voffsingarna så önskar jag bara Lycka till!

Många helgkramar

http://lojdstrom.se

 
Astrid

Astrid

14 mars 2009 11:59

Vill du testa på nytt när du får tid att skriva i min blogg.
Det är ju några som skriver så jag vill vet ahur det går för dig.
Jag har fått tips av one.com att göra återställare och det har jag gjort nu men dom vill veta om felet kvarstår

http://www.astridla.com

 
Jill

Jill

14 mars 2009 14:28

Det är imorgon om jag ska åka ;)

http://hundarnaojill.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards