Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 18 mars 2009

Ännu en fin dag!

Av Marru - 18 mars 2009 22:48

Det visade sig att jag hade fått ett delat pass idag, och då åkte jag hem. Har ingen lust att sitta och uggla i Ludvika i 4 timmar när man kan åka hem och göra nåt roligare. Så då fick jag gå min morgonpromenad med ett par hundar alla fall. Maken har hjälpt en äldre dam med sin spaniel, eftersom jag inte vet vad det är för sort så får han bara vara spaniel *S*. Han är bara 8 månader drygt, men han drog väldigt mycket så matte orkade inte gå med han. Nu imorse så gick vi långpromenad allihopa, vi med våra 4 och hon med sin spaniel. Hon har heller inte vågat ha han lös när hon gått ensam, så vi brukar gå till åkrarna och släppa alla lösa så de får springa av sig.


Men idag såg hunden, Kalle heter han en kompis på vägen. Då ville han inte lyda alls. I helgen när vi släppte dom så kom han till oss när vi ropade. Men idag, så var det bara raka spåret till kompisen. De brukar visst kramas och dansa med varandra, och så är det killar båda 2 :-o. Så här ser det ut när de sätter igång.




Sen var det dags för mig att åka och jobba igen. Sista turen var en riktig segtur. Åkte först förbi 3 skolor i Ludvika. Sen Blötberget, Saxdalen, Sunnansjö, Grängesberg. Det tog över en timme från Ludvika till Grängesberg. I Ludvika steg det på en karl som var lite lätt salongsberusad, såg det ut som. Han skulle till Grängesberg. Sen blev det så mycket folk i bussen så jag hade lite svårt att hålla koll på han. Men efter Blötberget hade de flesta gått av. Då såg jag att han hade somnat. Såg också att det rullade nån ölburk på golvet, sen tyckte jag det såg ut som om det var spillt på golvet. Jag tänkte att ok, eftersom han sover så får han väl göra det tills han vi kommer fram till Grängesberg. Alldeles innan vi kommer in i Grängesberg så vaknar han till. Det var bara han, en kvinna med sin lilla dotter och jag i bussen. Helt plötsligt hör jag kvinnan som satt nära mig säga "vad gör han, tänker han pinka i bussen". Hon hade ju sett att jag höll ögonen på han i spegeln. Så jag tittar till, ja där står han upp mitt i gången och håller på att öppna gylfen. Så jag stannar bussen, öppnar bakdörren, går bak och säger åt han att det är dags och gå ur. Han sluddrar lite och frågar vad han har gjort. Då sa jag att bussen ser ut som en svinstia, stinker öl, och att han tänkte ställa sig och pinka i bussen, så att det var bara och knalla ut. Jaja, han kom ju till rätt by alla fall. Vart han skulle egentligen tänker jag inte ens bry  mig om. Jag skickade ut han och hans ölkasse därefter. När jag kom tillbaka till Ludvika så gick jag bak och tittade. Förstår inte hur han kunde dricka så många burkar öl på den lilla tiden innan han slocknade, fast det stod några halvfulla på golvet.

 
 
Anna

Anna

19 mars 2009 00:53

Ojdå, vilken gubbe va'

http://www.metrobloggen.se/aannaa

 
Viktoria

Viktoria

19 mars 2009 07:57

Jag tycker att det skulle komma en serie på Tv. Livet som bussförare.
Det händer visst mer än man tror. Dom försöker inte bara att pinka i bussen utan jag har sett när dom var så pilska så dom gjorde det längst bak. Fast den busschauffören gillade vad han såg....så han sa inget. Men nog tyckte jag att han körde lite vingligt...:-)

http://shetland-sheepdog-gardenia-gardens.blogspot

 
Therese

Therese

19 mars 2009 13:04

Tack! Då vet jag hur det ligger till. Men då är nästa problem.. vet inte hur jag ska fylla i pappret.. men men det ordnar sig =)

http://girlish1.blogspot.com

 
Anette

Anette

19 mars 2009 17:12

Blä! ingen drömprins precis. Hoppas det inte blev du som fick städa upp. Synd om den som fick göra det i alla fall.

http://malinrosa.blogg.se

 
Reneth

Reneth

19 mars 2009 21:33

Kan det vare en tibbe? Usch så trist med folk som bär sig respektlöst åt på bussen. Det borde stå en stämpel i pannan. Fraktas av sopbilen..
Här är allt kanoners. Tobbe kommer hem i helgen vi får ta oss ett snack om din gunga då.
Kram
Reneth och Pappisligan

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Astrid

Astrid

20 mars 2009 08:17

Ja kompisar är viktiga när man är så liten och har mycket energi i kroppen.
Jättefin bild.
Men det måste vara jobbigt som chaufför med dessa missbrukare.
Jag har tänkt det många gånger när jag åkt.
Men när jag jobbade ensam på macken så var jag aldrig rädd det är konstigt

http://www.astridla.com

 
Annmi

Annmi

21 mars 2009 09:18

Så sött foto ♥....

http://annmisblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Av Marru - Måndag 1 jan 19:20

Vad bra det gick och hålla tag i bloggen. Lika gick det med EFIT-dagen också. Såg att det är EFIT-dag nu på fredag. Få se om man kommer ihåg det.    Har ju glömt och skriva om förra årets bravader. Jeri blev Svensk viltspårchampion i somras, på g...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards