Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 20 mars 2009

Testat mobilkameran!

Av Marru - 20 mars 2009 19:32

Köpte mig en ny mobil förra veckan, displayen på den gamla hade fått en spricka. Jag ville ha en ny mobil med lite bättre kamera eftersom den andra kameran släpar man ju inte med sig överallt. Däremot mobilen, ja alla andra gör det utom jag. Jag måste vara världens sämsta mobilanvändare. Antingen kommer jag inte ihåg att ta med mig den när jag går hemmifrån, ofta så glömmer jag bort vart jag lagt den så jag får ringa till den för att hitta den. Stänger jag av den så kan de gå hur länge som helst innan jag kommer på att den är avstängd. Så för det mesta så stänger jag inte av den.


Igår så tänkte jag att jag provar den, och ordentligt. Jag provade när jag blev ensam i bussen och ta kort på vägen framför mig, och det blev ganska skapliga bilder. Ni behöver inte oroa er, bussen stod nästintill stilla när jag knäppte korten. Det är väldigt många av bussturerna som är lugna, man kan lulla fram i sin egen fart. Vilket kommer bli till problem nu när våren och sommaren kommer. Det är lika bra att man åker några minuter försent från busstation för att man inte skall behöva stoppa utefter vägen.


Den första är tagen från kostigen jag åkte på första veckan jag började med linjekännedom. Vägen mellan Sunnansjö och Nyhammar som går över Västansjö. Där är det inte brett.



Den här bilden är tagen efter att jag svängt från Sunnansjö mot Ludvika. Det är en sån här kul uppförsbacken direkt efter korsningen. Den kan nog bli spännande under vintrarna. Den där refugen ni ser i mitten är det en lustig sak med. Varje vinter när första snön kommer så är det nån som måste åka med sin bil där. Dom tror att det har börjat med en vadslagning om vem som är den första som åker där efter snön. Sen verkar det ha blivit en tradition att det skall åkas på den direkt när snön har kommit. Tänk er att det är sådär ljust fortfarande när jag tog kortet, klockan är ca 18.25 då.



 
 
Jill

Jill

21 mars 2009 06:33

Jag blir personlig ass.... Ska bli kul... Och det verkar som många timmar jag kommer att få ;)

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Anki Enbom

Anki Enbom

21 mars 2009 08:38

Då kan vi ta varandra i hand. För jag är precis lika vad det gäller mobilen.
Lyckas skärpa mig ngn vecka ibland, men sen är det lika igen *s*
Jasså, det var du som stal solen från Motala igår *hmm*
Men vi kan väl dela den idag då *s*
Önskar diig en fin lördag
Kramen

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Annmi

Annmi

21 mars 2009 09:17

Skojsigt me Ny mobil :)
Men...Jisses va' Snöö.....Fast vackert ♥
Jam Kram Nosepûssar & litet "voff"

http://annmisblogg.blogspot.com

 
Anki Enbom

Anki Enbom

21 mars 2009 18:20

Vill bara tacka för att du delade med dig solen idag *fniss*
För här har det varit ett underbart vårväder.
Hoppas du sparade lite sol till dig själv oxå..
Trevlig lördagskväll önskar jag dig vännen
Kramen

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Bodil

Bodil

21 mars 2009 19:40

Ser att ni fortfarande har snö kvar, här är det barmark, och jag hoppas sannerligen att det inte kommer mera snö, alla mina vårblommor har ju kommit upp nu, så nu vill jag har vår.
Ha en fin helg, var rädd om dig på vägarna.
Kram Bodil

http://www.loggboken.info

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards