Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 25 mars 2009

Fundering!

Av Marru - 25 mars 2009 11:10

Nu har man ju läst i tidningarna och hört i radion om dom här bonuserna och pensionerna, ja överhuvudtaget lönerna som höjdarna har på företag och på andra ställen i samhället.


Jag förstår inte hur nån människa kan tycka att han/hon är värd en lön på flera miljoner per år. Vad gör dom av med alla dessa pengar? Är det så konstigt att det sticker i ögonen på vanligt folk. Nu är det väl dags att vi vanliga människor börjar protestera mot dessa fantasisummor som dom plockar ut varje år.


Jag har ett förslag, jag är ju ledig för tillfället. Jag går mer än gärna med på att jobba som chef, det räcker med en miljon i årslön för mig. Det är jag mer än nöjd med, så om det är nån som är i behov av en chef så ta gärna kontakt med mig. Jag har ju nu gjort ett så kallat Birkman test hos Right Managment, och det testet visade att jag har anlag till att sitta på ett kontor och bossa lite, räkna lite på siffror, organisera mm. Så alla förslag är välkomna.

 
 
Michelin

Michelin

25 mars 2009 12:05

Ja det var ju inte alls dumt med en miljon i årslön.
Om man sen hade flera miljoner per år, så vete 17 om man vore lyckligare. Jag tror inte det. Man kanske skulle få en massa problem, folk som tigger osv. Svårt att veta om man skulle äta nån lyxig middag på den flottaste krogen eller om man skulle stanna hemma och bli uppassad och serverad av sin butler, hemhjälp, städhjälp och gud vet vad. Nä men usch jag tror jag gräddar mina våfflor idag och äter dom med sylt och grädde och myser istället.
KRAM

http://berith.bloggagratis.se

 
Anki Enbom

Anki Enbom

25 mars 2009 13:04

Ja, nog sticker det i ögonen allt.
Då verkar det finnas pengar.
Finns ju ingen som är värda deras lön..
Tyvärr vännen så har jag ingen smart affärside, men skulle det ploppa upp en så lovar jag att höra av mig :)
Kramen

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Bettan/Lövstugan

Bettan/Lövstugan

26 mars 2009 14:01

Waw, toppen att du reagerar. Jag blir bara så förbenad att jag går upp i limningen. Här ska man sänka vanliga arbetares löner för att banker och stora företag ja, tom pemsionsfonder ska överleva så att de höga "parasiterna" ska få mer. Hur kan människor i sådana ställningar vara så ruttna. Fanns inte vi "arbetare" så skulle deras jobb inte finnas!!! Ursäkta, men du ser så upprörd jag blir.

Min Gubbe gick till sin läkarstation och ville ha tid för allm undersökning eftersom han inte känner sig pigg och kry. Jo, det skulle väl gå bra, bara det att en sådan undersökning skulle kosta honom 1580 kr + 240 om han ville kolla prostatan. Undrar vad en höjding betalar... :(( Om min Gubbe sökte för ont i bröstet eller liknande skulle det kosta vanlig avgift 140 kr.

Det jag menar är, att fast "de" har så hög lön så ska de har mer i form av bonusar och allt vad det heter. Klart man blir svart i ögona.

Vi glömde att det var våffeldag i går. Vi fixar det i dag i stället. Dagarna går så fort så det är redan torsdag.

Ha det jättebra!
Stor kram


http://lojdstrom.se

 
missy

missy

26 mars 2009 18:59

*s* jag hejjar på DIG ;) . tycker det är rätt att statsministern ska ha den högsta lönen och att ingen får gå högre än honom- helt rätt

kram

http://me-my-precious.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards