Colliekompisarna

Alla inlägg den 1 april 2009

Av Marru - 1 april 2009 21:48

Äntligen kom vi till skogen, nu hade snön sjunkit så pass mycket att man kunde göra nåt där. Tyvärr så hinner vi inte med spår på den här kursen.


Men idag så provade vi uppletande. Vi körde med ett L. Alltså vi gick med hunden i koppel in i skogen, sen gick vi en 90º vinkel till höger. Där lekte vi lite med leksaken och så kastade jag iväg den. Sen gick jag samma väg tillbaka med Lizzie, och lite åt sidan. Där släppte jag iväg henne och hon sprang med en himla fart. Hon snurrade runt lite där i skogen, men sen hittade hon sin leksak, och hon sprang samma väg vi gått dit från början tillbaka till mig. Hon var jätteduktig, så det där är nåt vi kommer att prova på mer.


Nästa sak vi provade på var sök. En kursledare gömde sig i skogen bakom en sten. Sen ställde hon sig upp och ropade på Lizzie, sen gömde hon sig bakom stenen, och Lizzie sprang upp dit med en himla fart. Väl framme så fick hon väl lite godis, sen ropade jag henne till mig och hon kom upp med en himla fart igen. Sen kopplade jag henne och ropade ut i skogen "var är du", här fick jag till svar. Då sa jag till Lizzie visa och hon stack iväg med sån fart att matte dök i snön *S*.


Så idag har vi haft en riktigt rolig dag.  Sen körde vi med linförighet på parkeringen, och den här gången gick det jättebra, hon följde mig väldigt bra. Inkallning blev det också, hon satt kvar, jag gick ganska långt. Sen ropade jag Lizzie, hit, då sprang hon mot mig. Men kan ju säga att hon inte kom raka spåret *S*, de var ju lite vattenpölar i vägen som skulle gås runt. Så jag tänkte att hon kommer aldrig till min vänstra sida. Men då sa jag fot åt henne och hon kom och satt sig på min vänstra sida. Vilken duktig liten tjej  jag har.


Imorgon är det agilityträning som gäller för oss, det är bara 2 möjligheter kvar innan tävlingen.

Av Marru - 1 april 2009 09:03

Idag är det sol från en klarblå himmel, och temperaturen ligger för tillfället på 5 plus. Hääärligt. Hoppas det håller hela dagen så att det smälter undan lite ute och förhoppningsvis torkar upp på vissa håll. Vi skall ju till brukshundsklubben ikväll, och det var ganska slabbigt på parkeringen. Inte för att jag vet vart vi skall få rum nånstans där. Det är alla fall 2 kurser till samtidigt där, förra gången var vi 4 kurser, och då fick vi vara på agilityplan. Men vi var där och tränan lite igår och det var lerigt.


Vid högerspalten finns det en kategori som bloggagratis har lagt till själv. Där står det "För ett år sedan", så jag klickade där och läste att idag för ett år sen så såg jag min första tussilago. Ja, det är nog ingen risk att man gör det idag, finns alldeles för mycket snö överallt.

Av Marru - 1 april 2009 00:03

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards