Colliekompisarna

Alla inlägg den 5 april 2009

Av Marru - 5 april 2009 16:51

Ja, då har jag gjort månadens omröstning. Lite nyfiken på vad ni gör med era hundar, om ni gör nåt alls. Sen om inte erat alternativ är med så kan ni väll skriva vad ni gör för annat, så kan jag lägga till det som ett alternativ.


Här aktiveras hundarna på följande vis.

Promenader med alla.

Farina tränar agility på sommaren när det är varmt.

Micki tränar också agility.

Lizzie tränas i agility, rallylydnad, lydnad, utställning mm.

Clara kommer att tränas i agility, lydnad och utställning.

Av Marru - 5 april 2009 16:39

Oj, det har nästan gått en vecka på den här månaden och jag har inte kommit ihåg att göra en ny omröstning.


Förra månaden så frågade ju lite om åsikter om MH, det är alla fall nåt som är på tapeten på collieklubben. MH är väl bra, om det hade varit rättvist. Men nu är det ju så att det bara är normala människor som gör beskrivningen och det blir väl lite efter deras tycke och smak. Sen är det väl lite si och så med jävigheten på den biten. Kommer hunden från en kennel som beskrivaren har nåt emot så blir väl reslutatet lite därefter också. Då blir minsta lilla sak hunden gör till nåt negativt. Vi sitter här hemma och funderar hur vi skall göra. Men jag tror det är bäst att när jag går med Lizzie så stannar maken vid bilen och tvärtom. Ja, jag vet inte.


Sen har vi ju collieklubben, de som förordar MH där, dom verkar inte inse att MH bara är ett hjälpmedel. Men dom verkar läsa MH papprena som en bibel. Men resultatet blev alla fall.


52 personer har röstat, och av dom skulle:


32.7 % MH-testa sin hund och litar på det fullständigt.

25 % gör MH testet bara för att dom måste, men litar inte alls på resultatet.

21,2 % tänker göra MH test, men litar inte till 100 på resultatet.

15,4 % visste inte vad MH är för nåt. Har försökt förklara det i ett inlägg, http://colliekompisarna.bloggagratis.se/2009/03/16/1492699-mh/.

5,8 % skulle inte testa sin hund.


Så nu skall jag sätta mig här och fundera lite över vad jag skall vara nyfiken på nu.





Av Marru - 5 april 2009 16:29

Ja, idag har det varit lite av båda delar. Det var sol tidigare idag när vi var ute med hundarna. Sen blev det mulet ett tag, och nu tycker jag det ser ut som om solen är framme igen.


Huvudsaken är då att snön försvinner, fort som bara den så att det börjar torka upp på backen. Såg att för ett år sen har jag tagit kort på den första blåsippan. Det var nästan så jag hoppade upp från soffan för att gå en promenad med hundarna ifall dom kommit upp på samma ställe jag såg dom förra året. Men det är nog lite för sent för det nu. Imorgon och tisdag hinner jag inte.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards