Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 10 maj 2009

Bilder från igår!

Av Marru - 10 maj 2009 12:34

Var på framsidan i dungen som ligger precis framför vårat hus och tog bild på liljekonvaljerna som växer där. Visserligen är det alldeles för kallt för att dom har börjat blomma än, men de är på gång.



Sen tog jag med mig kameran när jag gick ut en kissvända på hundarna på dan. Vi har ju får nästan som grannar, och de har ju fått lamm. Ett av dom där lammen är jättesöt, den är svart med en stor vit fläck på huvudet.



Nu tänker jag cykla till affären och samtidigt kolla vad maken håller på med borta vid huset. Vi har haft sån tur att vi har fått stängsel gratis. Det är en granne som har köpt hus och där fanns det stängsel. Han hade sagt åt maken att vi får det bara han går och plockar ner det, det var över 50 meter. Igår var han på träning och hade sagt åt nån träningskompis att vi skulle behöva lite stängsel. De hade också precis köpt hus och han hade tagit ner stängslet som fanns vid huset för han tyckte det var fult, så då fick vi nästan 50 meter till.  Det är ju alltid nåt att börja med, hundarna har kanonstor plats och springa på redan nu. Båda var med stolpar, enda nackdelen är att det var olika stolpar. Men köpa stängsel och stolpar är otroligt dyrt. Det som vi fick kostar 500 kr för 25 meter hos Jula, och stolparna går på 25 kr/st.




 
 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

10 maj 2009 17:40

Bara jag igen...
När vi bodde i Säfsen hade vi en gammal jordkällare på tomten,. Hela kullen var full av liljekonvaljer, doften var underbar när dom alla blommade.
Ha nu en fin ny vecka, med kära flyttbestyr! Du förresten, får ni några flyttkartonger över, så tar jag gärna hand om några! Vi flyttar ju veckan efter midsommar..

http://paulaz.se

 
Astrid

Astrid

10 maj 2009 22:43

Oj så dina kanaljer blommar redan.Här har sista snön försvunnit från gården idag.
Så Söta lammisar och dem svarta var jättefin

http://www.astridla.com

 
Bettan/Lövstugan

Bettan/Lövstugan

11 maj 2009 00:08

Oj, vad ni hade tur med stängsel, Toppen för hundarna.

Liljekonvaljerna brukar i soliga lägen ha slagit ut till Mors Dag. Vi plockar då en bukett att ha på bordet. Jag älskar liljekonvaljer och hade det och rosor i min brudbukett.

Ha det så bra i nya huset!
Bamsekram till er!

http://bettan.lojdstrom.se

 
Cina

Cina

11 maj 2009 08:23

Här har lijekonvaljerna nästan börjat blomma någon dag till med sol så blommar alla!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
missy

missy

11 maj 2009 10:10

Jaa du hade rätt det va allt en liten läckerbit det där. Finns mkt man skulle vilja ha , jag skulle vilja ha en mustang cab me ;)

http://me-my-precious.bloggagratis.se

 
Ingen bild

viktoria

12 maj 2009 20:34

Vilka fina bilder! Mina tappar oerhört i skärpa när jag minskar dom. Använder psp coral x

 
Annmi

Annmi

14 maj 2009 09:57

Jag Älskar Liljekonvaljer!

http://annmisblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards