Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 17 maj 2009

Agilityträning!

Av Marru - 17 maj 2009 20:42

Ikväll så var vi för första gången och tränade på kennelklubbens plan, den är bättre än den dom har på brukshundsklubben. De har mycket mer hinder, så att man kan lätt bygga banor. De har ju dubbla uppsättningar av hinder, fast dom nyaste tunnlarna är inlåsta, de används bara till tävlingar. Men det finns tunnlar så att det räcker alla fall.


Först har vi Farina som visar sin fina hoppstil. Hon har blivit riktigt på hugget numera när det gäller agility.



Sen har vi Clara som visar upp sig. Hon har inte riktigt än fått det där suget på agility. Hon drar gärna iväg och springer bara runt omkring. Men det kanske kommer, hon är ju bara knappt 2 år än.


 


Lizzies fina hoppstil har ni ju redan sett, och eftersom det var maken som höll i kameran så blev det ju såklart inga hoppbilder. Men istället tog han en bild på Lizzie när hon fixade vårat lilla problemhinder, gungan. Se sån stil hon har när hon balanserar på den.  När vi höll på med gungan med Lizzie så innan vi hade kommit såhär långt så gjorde vi så att maken släppte henne över gungan, och jag stod vid andra ändan och tog emot. Sen säger maken åt mig att spring iväg, och jag började springa från gungan baklänges. Och glömde bort en järnbalk som låg i backen. Så jag snubblade på den där balken, ramlade baklänges på rygg med benen i vädret. Tur för mig att maken inte är en haj med kameran *S*.


 


Micki tyvärr har jag inga kort på, det var ju jag som skulle träna med han så jag lämnade kameran uppe vid bilen. Men det kommer fler möjligheter.  





 
 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

17 maj 2009 23:07

Fina kort, jätteroligt att se kort på (nästan) alla vovvar. Och duktiga är dem :-)

http://collieforever.blogg.se

 
Ingen bild

Viktoria

18 maj 2009 03:51

Så läckra bilder. Vad roligt dom har!
Så duktiga dom är!

 
Anette

Anette

18 maj 2009 07:07

Åh vilka härliga bilder. Dottern byggde en liten agilitybana på tomten igår. Hampus älskade den! Tyvärr kan jag inte hålla med dig om att fel låt vann. Han var ju så sööt den lille norrmannen, och vi har gått och gnolat på låten hela dagen! Kram!

http://malinrosa.blogg.se

 
Kerstin

Kerstin

18 maj 2009 15:51

Härliga bilder, ja vi har en massa hinder vi med, blir sugen på att åka dit när jag ser dina kort fast tiden räcker inte till ju. GUD vilket mysigt hus, källarvåning oxå, hur stort är det egentligen? Tomten verkar ju enorm, men det är ju bra för hundarna. Hoppas inga griniga såna, hi hi. Du vet vad jag menar, vår gamla gubbe hälsar inte än på oss, han tycker vi inte är kloka som skaffade en till hund å en sån här till råga på allt, ha, ha. (Rozz som får så mycket beröm)
Har ni fått nyckel? Ni tycks börjat dona där nu? Ja du, snart får vi vår nyckel, spännande detta

http://pellispricken.bloggagratis.se

 
missy

missy

18 maj 2009 19:21

Hej hej

Åhh va duktiga vovvar du har . Så himla fina .Fina bilder du tagit på dom

kram kram

http://me-my-precious.bloggagratis.se/allmä

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards