Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 18 maj 2009

Jämmer och elände!

Av Marru - 18 maj 2009 23:40

Finns det ingen propp man kan stoppa i alla penninghål, är det inte det ena så är det det andra. Förra veckan så var det startmotorn till Chryslern. Den har ju krånglat av och till, men sen helt plötstligt så har den startat hur bra som helst länge. Men i förra veckan bestämde den sig för att nu startar vi inget mer. Så då fick det bli byte av startmotor, fick tag på en som var renoverad på en skrot.


Ja, då kommer nästa. När jag skulle åka hem från jobbet ikväll så går bromspedalen i botten. Säger bara suck, pust, stånk och stön. Den där bilen måsta känna på sig när det börjar bli dags för besiktning. Har ju fått tid till slutet av juni. Ja, maken skulle titta efter vad det kunde vara för nåt. Var det nån huvudcylinder, så går det på några tusenlappar. Var det nåt hjulcylinder, de får man tag på för ett par hundarlappar på Mekonomen. Så vi får väl hoppas att det blir det sistnämnda. Tur att man är gift med en händig karl alla fall. Det är inte mycket som han inte kan fixa på en bil, så där sparar vi ju alla fall en liten slant *S*. Möjligen så skulle det vara tvätt och städning av bilen som han är lite sämre på *S*.

 
 
Cina

Cina

19 maj 2009 08:38

Ja dessa bilar de kan sluka pengar de!
Hoppas det var det billigaste alternativet som var sönder!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

19 maj 2009 09:18

Linn ska väl ha valpar när som helst, Sippa gick ju tom.
Ibland kommer det mycket på en gång, jag ska tävla i helgen, både lördag och söndag ska ha med 9 kaniner och kommer göra 48 starter totalt under helgen, jag kommer sova gott på söndag kväll *hehe*

Aldrig roligt när bilarna krånglar, min går som en klocka i motorn men ska fixa lite ytrost på den nu innan det börjar sprida sig.
Men det är tur att vi har händiga män =)

http://rostebos.blogg.se

 
Helan

Helan

19 maj 2009 09:28

Heeij.. nee, dessa helvetiska pengar, jämtjämtjämt.. alltid ska de vara nåt då man känner att, nee, nu får de lugna ner sig, japp, då händer allt samtidigt.. så brukar de ju vara jämt.
Å laga bilar är inte kul.. vi har en som är avställd, som har trasiga bromsok och guu vet mer vad de då var, den ska lagas nu, och besiktas, de skulle gå på iaf 4000kr.. inte kul, de behöver vi inte nu alls..har nog.
Men tur vi har en annan bil me, om de då inte vore för Fias körningar, hon måste övningsköra, å de ska hon ju göra med den trasiga bilen..som har manuell växling..hmm.

Nepp, nu ska jag göra lite nytta kanske.. ha en superfin dag, å hoppas de löser sig till de billigare alternativet för er.. inte kul me såna utgifter..kram på dej. Helén.

http://helanshala.blogspot.com

 
Helan

Helan

19 maj 2009 10:46

Heeij.. jag igen...

Nepp, de bidde inte nåt för oss, jag skulle mest dit för å se hur de ställer schäfrar på en skk.utställning, vill ju inte ställa på en og-utställning, ras-spec, då de har såna lustiga regler.. men helst är de ju en sån jag velat få bedömning i, ras-spec.. då är de ju mest kunniga domare för just rasen.

Menmen, det blir nog bra med en liten utställning för Lowiz tror jag.
Hoppas du får ha en fin dag..kram på dej. Helan.

http://helanshala.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards