Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 20 maj 2009

En hel drös med bilder!

Av Marru - 20 maj 2009 22:58

Imorse när jag gick ut med systrarna blå så tog jag med mig kameran. Tänkte ge mig ut på nya marker och gå. Nä, skojar bara, men har inte så ofta med mig kameran när jag går här.


Först kommer en bild över sjön, och bakom sjön så finns ett bostadsområde som finns en bit från vårat. Där blev mina föräldrar erbjudna ett hus i slutet av 70-talet. "Aldrig i h-e jag flyttar till Söderbärke" sa jag, som gick i högstadiet för tillfället och såg dessa konstiga Söderbärkeungar som kom till skolan ned bussen.

 


En liten stuga vid stranden, bild tagen från bron i Söderbärke.

 


Bild från bron över sjön Barken, nånstans långt där borta i horisonten ligger Smedjebacken.

 


En till bild från bron, men över våran kyrka.



En bild från våran gammelgård.



Sen kom vi till badstranden. Det som syns vid motsatta stranden är våran Folkets park, Pärlan vid Barken. Väggen som syns närmast sjön är dansbanan. Det går att komma till parken sjövägen från tex Smedjebacken eller Fagersta.

 


Det där gula huset fick vi tips om av våran första granne här i Söderbärke att den var till uthyrning. Men pga av ägaren som bor i Skåne kommer upp ett par gånger om året och bor i ett rum nere i källaren så ville vi inte ha den. Vi tipsade en bekant om det, hjälpte henne ochflickorna ochflytta dit. När vi såg hur den såg ut innuti så ångrade vi oss nästan.



Nu är jag upp på Hagudden, där har jag aldrig varit fast vi bott här i 5 år nu. Här ligger de några stenblock i en kvadrat sen rakt fram finns det nåt som ser ut som stentrappor upp på ett podium. Vet inte vad den har för funktion.


 


Utsikt över sjön från Hagudden.

 


Systrarna blå på upptäcksfärd i nya marker. Det är väl skönt att man inte gått överallt, utan man hittar nya roliga områden och ströva i.

 


Här firas det midsommar, midsommarstång, scen mm finns här. Allt för ett perfekt midsommarfirande. Så åker vi till Malingsbo, men bara för våran lilla collieträff där.



Sen en bild över våran badplats. Vilken vi tyvärr inte besökt på ett par år pga att det vara mycket stök och bråk där på somrarna dom sista åren.


Denna sten hittade jag också där. Där ser man att Söderbärke var en egen kommun fram till 1973, då den slogs samman med Smedjebacken. Men det heter fortfarande Söderbärke församling och i Smedjebacken, Norrbärke församling.


Ja, det var allt från mig idag. Imorgon åker vi på utställning. Vi får väl se hur det går. Förresten på lördag så har Borlänge Finska förening och Grängesbergs Finska förening finsk dans i våran park. Men jag tror det inte blir nåt för oss i år heller. Förra året skulle vi gå, men då fick maken problem med sin rygg. I år skall han på utställning på lördag, sen på söndag skall vi ställa ut våra egna hundar. Jag gett han en liten hint att jag är sugen att gå dit. Men jag tror nog inte att det blir nåt i år heller :-(.


 
 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

21 maj 2009 00:14

Fina bilder! Får man fråga vilken kamera du har? Märke, modell? Jag är själv ute efter en bättre kamera men jag kan inte bestämma mig.

http://collieforever.blogg.se

 
Airi

Airi

21 maj 2009 06:24

Du får "hinta"flera gånger*S*

http://www.airislya.se

 
Ingen bild

Spraka

21 maj 2009 20:45

Jisses så vackert det är där du bor! Tack för att du delar med dig av vyerna!

 
Cina

Cina

22 maj 2009 08:59

Underbart vackert är det i "SÖBÄRKE" hahahaha
Jag har vart där flera ggr.
Kanonfoton du tagit!

Jag har mycket vart i Tolvsbo och dansat.

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

24 maj 2009 21:46

Hej! Tack för alla fina bilder! Har kollat både här i bloggen och på Efit-bilderna. Bodde du i Smedjebacken förut eller i Ludvika?
Jag ler när jag läser om din mormor som inte förstod hur studenten funkar här, jag kan ärligt säga att jag fortfarande inte begriper! Och mössa kan man ha även om man inte fått godkänt i alla ämnen! Voi jestas, säger jag bara.,..
Ni verkar ha fullt upp, blir det lite lugnare med utställningar i sommar eller fortsätter det i samma tempo?
Ha en fin vecka, det blir visst den sista innan sommaren tar vid!

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards