Colliekompisarna

Alla inlägg den 5 juni 2009

Av Marru - 5 juni 2009 23:18

Jo, då var det äntligen fredag. Nu är jag ledig i 3 dagar. Sen jobbar jag resten av veckan. Nästkommande 3 veckor vet jag inget om, men i juli jobbar jag 13 dagar som jag har förbokade redan. 13 dagar då jag kör i Söderbärke, skönt att slippa åka till Ludvika. Samtidigt är det skönt att veta i förväg hur man jobbar. Men det blir långa dagar, inte ett skift är under 9 timmar i betald tid, och då kan man gissa hur många timmar man blir borta hemmifrån. Det är bara 1 av dom 3 passen dom har här som man kan åka hem en sväng på.


Annars idag så har gymnasiet i Ludvika haft sin avslutning idag. Var upp på stan och titta på kortegen som gick från gymnasiet ner till stadsparken. Tänk att det är 28 år sen man själv åkte i kortegen till stadsparken. Kan ju säga att det inte var likadant på våran tid som det var nu. Det dracks både öl och annat där dom stod på lastbilsflaken. En kille tyckte väl att han var tuff när han hängde där över räcket, en ölflaska i ena handen och en cigarett i den andra. När vi åkte så förekom inget av detta när vi åkte, sen är det en annan sak vad dom gjorde på kvällen. De hade inte ens en riktigt musikkår som gick framför. Det hade vi, Ludvika musikkår marschera framför oss. Du var det en massa musiker som gick längst fram i sina privata kläder, alla var klädda helt olika.


Dagen till ära så hade bussarna fått svenska flaggor fram. Jag var till trafikledningen på morgonen och sa att jag går i strejk *S*.


 


Vägen från Ludvika mot Grängesberg har varit avstängd hela dagen idag. Det var en långtradare som hade åkt av vägen och de höll på med bärgningsarbetet hela dagen.


När jag slutat åkte jag till det nya affärscentrat i Ludvika och var in på Coop och handlade. Köpte blommor också för jag skulle till kyrkogården en sväng. Idag skulle pappa ha fyllt 70 år :-(. Här är en bild på hans gravsten, men jag har raderat bort namnet på den. Glaset bakom dom röda rosorna är till lyktan, man kan ställa ljuset bakom glaset genom en lucka på baksidan. Väldigt praktiskt, och snyggt tycker jag. Det är väldigt vanliga på gravstenar i Finland. Lyktan kommer därifrån, det fanns en möjlighet och beställa det så då tog vi den.



Pappa gick ju bort en månad efter sin födelsedag. Min kompis som bor granne med mina föräldrar tyckte det var lite märkligt. Hennes man klämdes ihjäl bakom en plåt som hängde i en travers, en månad efter sin födelsedag. Pappas bardomsvän från Finland gick bort 1 månad efter sin födelsedag.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards