Colliekompisarna

Alla inlägg den 6 juni 2009

Av Marru - 6 juni 2009 23:50

Idag har jag varit till Västerås och träffat några av mina kompisar i Målarboden. Sätter inga bilder på bloggen för jag vet att en del inte vill vara med här, bla jag *S*. Men ni kan besöka deras bloggar, nästan alla som var med har en egen blogg. Det är bara Pia som var med på träffen som inte har nån. Hon bor i Västerås så hon hade inte långt att åka. Själva träffen hade vi hos Kerstin, det blir den sista i Västerås för snart kommer hon att flytta. Kerstin hittar ni här.


Sen nästa har vi Airi, hon kommer från Sura och har blivit drabbad av sjukdomen Hundus Idiotus. Hon kanske har lite svårt att erkänna det, men i vissa fall känns det som om hon är hårdare drabbad än jag. Hon har en blogg där det inte händer så mycket, sen har hon en till där det händer desto mer, och den hittar ni här.


Sen har vi Mailis från Köping som är en glad pensionär med många strängar på sin lyra. Hon hade gjort en kanongod laxlåda, lite lik den som jag brukar göra. Till efterrätt blev det nån sorts blåbärspaj, du får väl rätta mig om det inte heter så. Henne hittar du här.


Sen har vi Gunilla som kommer ända från Örebro. Hon kom med tåg till Västerås. Hon har däremot blivit drabbad av, skall vi säga att det heter Kattus Idiotus. Henne hittar ni här.


Vi satt och pratade om hundar, grafik och allt annat mellan himmel och jord. När vi hade suttit ett tag och smält den goda maten och efterrätten så blev det dags för kaffe och en underbart god jordgubbstårta. Fyyyy på er, jag som tänkte gå ner 7 kg till mitten av juli. Det blir tufft det nu *S*. Efter det så blev det dags för dom obligatoriska LBD bilderna. Man måste ju visa dom andra i gruppen hur kul vi har haft det så att de blir riktigt avundsjuka.

Av Marru - 6 juni 2009 00:15

Vi har förresten storfrämmande på våran park ikväll. Dansbandet Lars Kristerz är där och spelar ikväll. Läste i tidningen att det var 1500  förköpsbiljetter sålda. Tror det inte varit så mycket folk där sen Vikingarna var där på 80-talet. Jo, de hade ju nån rockfestival där för nån sommar sen. Och Jerry Williams var där samma år som pappa gick bort, helgen efter. Vi hade köpt biljetter, men vi gick aldrig på den.


Tycker det är konstigt att det inte hörs musik från parken för normalt brukar det höras hit när dom spelar. Det kanske blir så när det är mycket folk, att det är bara när det är mindre folk som ljudet kommer ända hit. Men när The Poodels var här förra sommaren då hördes det. Klart och tydligt *S*.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards