Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 10 juni 2009

Hundvakter!

Av Marru - 10 juni 2009 21:47

Idag har vi varit hundvakter, eller maken har det. Jag har jobbat hela dagen, igen. Tur att man får vara ledig på helgerna alla fall, för det här börjar mer kännas som att man lever för att jobba. Jag föredrar att jobba för att leva. Man hinner knappt mer än komma hem, sen är klockan hur mycket som helst och det är dags och gå och lägga sig. Vi har idag haft en liten sheltie och hans kompis här. Det har varit lite varierande reaktioner från våra hundar på dessa små besökare.


Micki är lite fundersam på den där lilla svarta saken som är så nyfiken på han. Undrar vad han tänker på egentligen, Micki alltså *S*.



Lizzie vet inte heller riktigt hur hon skall reagera.



Här har vi en som blev som en hönsmamma. 

 


Här är lillbusen, lite svår att fånga på bild. Väldigt rörlig av sig.



Sen har vi Ville också, han ville inte heller vara riktigt på bild. Han satt mesta dels vid ytterdörren och längtade hem. Så maken har precis skjutsat hem dom, de började sova på en gång *S*.

 

















 
 
missy

missy

10 juni 2009 22:17

Hej hej

Du som har vovvar kanske inte gillar katter- men du kanske vet någon som gör ? Iaf har jag en ny tävling på bloggen . kika gärna och va med

http://me-my-precious.bloggagratis.se/2009/06/10/1

 
Ingen bild

Viktoria

11 juni 2009 04:50

Vad söta dom är.
Jag har en sheltie jag passar för deras ägare har åkt på semester till Turkiet. Han ser så ledsen ut och jag får handmata honom, han är ungefär i samma ålder som den sheltie du passar. Han är verkligen lessen.

Jaha, hur känns det att ha en sheltie hemma då? Den andra voffsingen är ju också fin och inte tala om den mäktiga som sitter på soffan:-)

 
A-C

A-C

11 juni 2009 11:10

Jag vet presis vad Lizzie tänker!! Drägglar han i manen på mig spyr jag åt eländet :-))Ja eller nått sådant typ :-) Men söt är han och en sån där liten minie är allt inte så lite till hund vill jag lova Även om du är van vid den stora varianten Kram A-C

http://acin.bloggagratis.se

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

11 juni 2009 20:51

Hej! Vi var ju i Falun för ett par dagar sen, och trots att hundarna känner varandra hur bra som helst så blir det alltid lite oroligt och uppskärrat. Dotterns lilla valp gillar Blinka inte, hon bara morrar åt den lilla sötnosen. Loppan blir flåsig och ligger och dreglar, så hon sover som en stock när vi kommer hem...
Ha nu en trevlig helg, vad man nu hittar på i det fina vädret!

http://paulaz.se

 
Bettan/Lövstugan

Bettan/Lövstugan

12 juni 2009 13:13

Åh, vad söta de är. Så maken hade fullt upp han också... hihi

Du, jag tänkte också många gånger, lever jag bara för att jobba och det kändes inte kul.

I dag har vi uppehållsväder men grått och blåsigt och omkring 15 grader.

Hoppas ni får en jättefin och skön helg!
Många kramizzar från Lövstugan

http://bettan.lojdstrom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards