Colliekompisarna

Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Marru - 15 juni 2009 22:02

Jag tog lite bilder på Lizzie och Clara idag på deras 2-årsdag. Tycker dom blev ganska bra med tanke på att jag var ensam och höll på med dom.


Visst är dom söta systrarna blå?

 


Lizzie poserar. Om hon vridit huvudet lite åt mitt håll så hade bilden blivit perfekt, men man kan inte få allt.


 


Clara poserar. Hade hon inte vridit huvudet så mycket åt mitt håll hade det blivit perfekt här också.


 



Av Marru - 15 juni 2009 21:48

Har idag fått bilder från utställningen. Bilderna kom från Linda och Per som har colliena Rolex och Liam. Deras sida hittar ni här , gör ett besök hos dem.


Här står Lizzie och jag framför domaren. Det var det där partytältet och sen det blå bersåtältet som lyfte precis när vi skulle börja springa.



Nästa på tur hos domaren var då Clara som blev visad av Erica. Vi tackar så mycket för det, maken tackar desto mer. Tror det gick åt bara ett paket cigaretter när vi väntade på våran tur för han *S*.



Här springer vi runt i ringen, i bakgrunden syns vårat fina tält, den gröna. Vi stängde framsidan helt och gick bakvägen istället. Annars hade nog vårat tält gått samma öde mötes som sektretariatet. Det finns ju ett litet fönster fram där man kan titta ut.

 


Här står vi placerade i ordning i konkurensen. Lizzie trea och Clara fyra.




Av Marru - 15 juni 2009 13:19

Ja, idag så blir systrarna blå 2 år. Så utställningen igår var deras sista som unghundar, hädanefter är det tävling bland dom stora damerna som gäller för dem. Jag var på en lång morgonpromenad med systrarna idag, och vi klarade hela promenaden alldeles torrskodda, det är det länge sen sist.  Sitter här och funderar vad jag skall hitta på för gott åt vovvarna idag, såklart skall Micki och Farina också ha nåt, inte bara systrarna. Skall senare under dagen försöka ta bild på dom.


För övrigt så blir det hårdträning för flickorna nu. Maken skall börja cykelträna med dom. De gjorde första turen idag, och det hade gått kanonbra. De verkade tycka att det var roligt att springa bredvid cykeln, och jag kan förstå att Lizzie tycker det. Hon har så mycket spring i benen den tjejen. Vi fick tips om cykelträning igår.


Vill också passa på att tacka Erica för tips och hjälp på utställningarna vi har träffats på. Igår så tog Erica och visade Clara. Maken sa åt mig att jag skall nog fråga, men jag blev lite osäker om Clara gör nåt med en annan person. Men det var inga problem, det fixade Erica hur bra som helst. Erica och hennes mamma har Hartwell´s kennel. De har också hundar från våran uppfödare.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards